5 reguli care cresc stima de sine la preșcolari (0-6 ani)

Data publicării:
Fotografie de la Cottonbro Studio/ Pexels
Fotografie de la Cottonbro Studio/ Pexels

Regulile, fără îndoială, sunt folosite pentru a crește învățând să trăiești în armonie cu ceilalți oameni.



Publicitate

Regulile care măresc stima de sine a copiilor preșcolari (care frecventează grădinița sau grădinița) se bazează pe a-i face să participe la activitățile de acasă.

Regula 1: O casă prietenoasă copiilor

Aranjați casa astfel încât copilul să nu fie un spectator pasiv al activităților zilnice, care poate îl privesc direct: «În baie, puneți-i prosopul jos, la îndemână, și lucrurile lui precum jucăriile în sertarele de jos: este un mod de a-i permite să manipuleze și să se familiarizeze cu mediul înconjurător. O casă „prietenoasă pentru copii” nu înseamnă plină de jocuri, ci cu spații în care se poate mișca independent.”

Regula 2: Seara o facem singuri

Încurajează-l să facă lucrurile pe cont propriu, altfel îl lipsești de respect, tratându-l întotdeauna doar ca pe un bebeluș.

Poate începi prin a te pregăti de culcare, care este un moment mai relaxat al zilei pentru tine. Poți da copilului tău puțin timp în plus pentru a începe să îndeplinească singur anumite sarcini, cum ar fi spălatul pe dinți sau să își îmbrace pijamaua.

El va căpăta în curând încredere, pentru că va fi mai degrabă stăpânul acelor lucruri decât va fi supus acestora. Pune bazele seara și apoi, când este familiarizat cu asta, pune-l să facă niște lucruri și dimineața.

Totuși, evaluează cât de mult va fi capacitatea ta de a susține regula autonomiei. Mai degrabă decât, de exemplu, să i-o dai în crize și începe dimineața, este mai bine să-l limitezi la seara.

2. Fotografie... (pexels-jep-gambardella-6223940_65934700.jpg)

Fotografie de la Jep Gambardella/ Pexels

 Regula 3: Ajutor de nădejde

Cereți-le copiilor ajutorul de la o vârstă fragedă, proporțional cu contribuția pe care o pot oferi. De la așezarea mesei până la întinderea rufelor, le oferim oportunități de a învăța și de a descoperi că sunt cu adevărat capabili. Lasă-i să se ocupe chiar și de lucrurile fragile, întotdeauna cu supravegherea ta.

 Altfel veți părea mereu contradictoriu, pe de o parte spunându-le că sunt foarte buni, dar apoi, în practică, nu le permiteți niciodată să facă nimic.

Regula 4: Tabloul de activitate

Pregătește o tablă de activități, adică un calendar foarte simplu în care copilul poate vedea în mod independent ce întâlniri îl așteaptă în timpul zilei: micul dejun, școală, prânz, pui de somn, joacă, îngrijire, cină. La urma urmei, regulile, la această vârstă, sunt fundamental legate de dobândirea rutinei zilnice. Tabla este un instrument care îi face să conștientizeze ce se va întâmpla.

3. Fotografie... (pexels-kamaji-ogino-5094005_62318300.jpg)

Fotografie de la Kamnji Ogino/ Pexels

Regula 5: Claritate

 Reguli clare și rezonabile. Nu în ultimul rând, regulile trebuie comunicate diferit. Nu spune „Tu nu te uiți la desene animate dimineața”, mai degrabă „Te uiți la desene animate după prânz și înainte de cină”. Și aveți grijă să nu vă puneți limite nerealiste: „Joacă-te cu apa, dar nu uda podeaua” este o regulă imposibil de respectat, care îl frustrează pe copil. Spune în schimb: „Când te joci cu apa trebuie să o usuci”.

Nu ne dăm seama, dar de multe ori ne certăm copiii pentru lucruri pe care nu le-am spus niciodată, și astfel ei descoperă ce se poate și ce nu se poate face certându-i. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Autorul articolului: Elena Didila | Categorie: Comportamente si Emotii





pixel