Un demers al Consiliului Național al Elevilor a dat naștere unor discuții intense în rândul elevilor, părinților și profesorilor.
Elevii, prin reprezentanții lor, își exprimă dorința ca profesorii să nu mai aibă uși și scări separate în școli, considerând actuala situație drept o formă de intimidare.
Reprezentanții elevilor argumentează că noul Statut al Elevului ar trebui să interzică existența intrărilor dedicate exclusiv profesorilor. Coridoarele separate sunt considerate învechite și discriminatorii, punând elevii într-o poziție inferioară. Diana, o elevă implicată în această inițiativă, subliniază că unii se simt „discriminați sau dezavantajați”.
Inițiativa elevilor de a elimina ușile și scările separate în școli a generat reacții puternice în mediul academic. Mulți profesori se declară reticenți în fața ideii de a se strecura printre elevii gălăgioși și imprevizibili. Eugenia Crețoi, directorul unei școli gimnaziale, a subliniat importanța respectului pentru cadrele didactice, menționând incidente în care acestea au fost împinse, potrivit Știrile PRO TV.
Cu o abordare mai diplomatică, Amalia Topliceanu, directoarea unei școli din Pitești, argumentează că separarea are în vedere binele copiilor. Subliniind necesitatea libertății elevilor de a se simți lejeri în timpul pauzelor, Topliceanu adaugă că aceștia ar trebui să nu fie monitorizați constant.
Cu toate acestea, Consiliul Elevilor a semnalat că inițiativa a dus la admonestarea și chiar sancționarea elevilor care au îndrăznit să folosească scările rezervate dascălilor.
Conducerea unui liceu din Pitești a luat decizia de a renunța la intrările separate pentru elevi și profesori, urmărind evitarea potențialelor conflicte în școală.
Carmen Pătrașcu, psiholog care trăiește în Suedia de 8 ani, împreună cu familia sa, împărtășește experiența din țara nordică, unde elevii și profesorii împart același spațiu și mănâncă împreună la cantină. Această abordare deschisă se traduce prin relații informale, unde elevii pot adresa întrebări și pot interacționa cu profesorii fără restricții.
Cu toate acestea, acceptarea unei astfel de schimbări în România pare a fi încă un subiect controversat. Anca Apostol, psiholog, adaugă: „Asta ar putea fi privită ca o schimbare care le știrbește un pic din autoritate” în rândul profesorilor.
Opiniile sunt împărțite și printre părinți, unii exprimând surprindere față de necesitatea intrărilor separate, în timp ce alții susțin ideea unui parteneriat mai egal între elevi și profesori. „Adică de ce să nu intre tot pe unde intră elevii?”, spune un părinte, conform sursei citate.
Propunerea de a include această schimbare în noul statut al elevului, aflat în proces de aprobare, trebuie să treacă prin evaluarea și aprobarea Ministerului Educației. Dezbaterile continuă în privința direcției pe care ar trebui să o ia relațiile dintre elevi și profesori în școlile românești.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.