Activități extrașcolare. Urania Cremene: Cum să găsești echilibrul corect între stimulare și suprasolicitare

Data publicării:
Fotografie de la Lukas/ Pexels
Fotografie de la Lukas/ Pexels

Într-o lume din ce în ce mai competitivă, părinții sunt adesea tentați să își înscrie copiii la o mulțime de activități extrașcolare, în speranța că aceștia vor deveni mai bine pregătiți pentru viață. 



Găsirea echilibrului potrivit între activitățile extrașcolare și timpul liber este esențială pentru a asigura o dezvoltare armonioasă a copilului tău. În loc să supraîncarci programul cu activități, concentrează-te pe calitatea și interesul copilului pentru fiecare activitate.

Printr-o planificare atentă și o comunicare deschisă, poți ajuta copilul să își dezvolte talentele și pasiunile fără a-l copleși. Astfel, vei sprijini o dezvoltare sănătoasă și fericită, pregătindu-l pentru provocările viitoare.

De la lecții de muzică și sporturi, la cursuri de artă și limbi străine, opțiunile par infinite. Însă, câte activități sunt prea multe? Cum să găsești echilibrul corect între stimulare și suprasolicitare?

Despre acest aspect a vorbit și Urania Cremene, un renumit expert în parenting din România, cunoscută pentru abordările sale echilibrate și bine fundamentate în educația copiilor.

”În primul rând mașina la câte activități extracurriculare sau extrașcolare face un copil. E ok să aibă o activitate sau două, dar deja dacă s-au adunat trei sau patru e un semn pentru noi că e prea mult și sunt foarte mulți copii astăzi care luni merg la balet, marți merg la pian, miercuri merg la înot joi merg la Arte și lista poate să continue.

2. Fotografie... (pexels-yankrukov-8613366-1_33106500.jpg)

Fotografie de la Yan Krukaw/ Pexels

De ce spun că este prea mult? Pentru că un copil are nevoie de timp de joacă liberă- liberă înseamnă exact ce am spus fără program, fără un adult care se facă fără obiective de atins, pur și simplu așa cum ne jucăm și noi în fața casei, în fața blocului: timp de joacă liberă și dacă se poate fără compania unui telefon.

În momentu în care un copil are timp de joacă asta îi satisface nevoile psihologice de bază, se relaxează mult mai mult, își încarcă bateriile care să-l ajute mai apoi să facă celelalte activități,  inclusiv școala.

Acum, dacă am ales o activitate stau două și copilul vrea să renunțe mai ales când dă trec greu, ce avem de făcut este să verificăm în ce măsură așteptările au fost clar stabilite sau dacă e cazul să le stabilim împreună. De ce spun asta? Pentru că un copil se poată uita la un spectacol de balet și să își dorească să facă balet,dar așteptarea copilului este ca foarte  repede într-o lună două sau trei să danseze exact ca cele balerina pe care l-a văzut la televizor. Și știm cu toții că asta nu e posibil îți trebuie să calibrăm așteptările”,a spus Urania Cremene.

În concluzie...

Ceea ce susține Urania Cremene este că nu există o formulă universală pentru câte activități extrașcolare ar trebui să facă un copil. Cel mai important este să găsești un echilibru care să respecte nevoile și interesele copilului, asigurându-te în același timp că are suficient timp pentru odihnă și joc. Alege activități care să completeze educația academică și să contribuie la dezvoltarea generală a copilului, fără a-l suprasolicita.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Autorul articolului: Elena Didila | Categorie: Comportamente si Emotii





pixel