Afirmațiile „codate” ale profesorilor pentru a descrie atitudinea elevilor: Ce vrea, de fapt, să transmită dascălul, când îl descrie AȘA pe copil părinților lui

Data publicării:
Afirmațiile „codate” ale profesorilor pentru a descrie atitudinea elevilor: Ce vrea, de fapt, să transmită dascălul, când îl descrie AȘA pe copil părinților lui / FOTO: freepik.com @Wavebreak Media
Afirmațiile „codate” ale profesorilor pentru a descrie atitudinea elevilor: Ce vrea, de fapt, să transmită dascălul, când îl descrie AȘA pe copil părinților lui / FOTO: freepik.com @Wavebreak Media

La clasă, profesorii se confruntă cu o varietate de elevi: cei atenți, cei autoritari, cei gălăgioși și mulți alții. 



Un lucru este sigur: atunci când trebuie să transmită informații, unii profesori nu aleg întotdeauna calea sincerității. Acest fapt este confirmat de profesori într-un videoclip publicat pe contul TikTok american @bored_teachers, care are peste 600.000 de abonați.

În videoclip, profesorii explică cum folosesc fraze „codate” pentru a descrie comportamentul elevilor față de părinți.

Videoclipul, citat de etudiant.lefigaro.fr, prezintă un profesor american care oferă câteva exemple clare.

„În primul rând, când spunem 'copilul tău este foarte sociabil', înseamnă că NU se oprește din vorbit. În al doilea rând, când un profesor afirmă că 'entuziasmul copilului tău este contagios în clasă', asta înseamnă că NU se liniștește niciodată. În cele din urmă, dacă ai auzit vreodată că copilul tău este un 'lider înnăscut', să știi că asta se traduce prin faptul că este foarte (sau chiar prea) autoritar.”

Aceste fraze „codate” sunt utilizate de profesori pentru a transmite părinților informații despre comportamentul copiilor într-un mod mai diplomatic. Însă, în spatele acestor formulări se află adesea realități care pot fi mai greu de digerat. 

Citește și Propunerea „uniforme obligatorii în școli” stârnește indignare printre părinți: „Va ieși scandal” / „E ca nuca în perete această inițiativă”

„Când spunem că copilul ar fi un avocat bun, înseamnă că nu încetează să se certe pentru orice”

În video, profesorul își întreabă colegii despre expresiile pe care le folosesc atunci când discută cu părinții despre comportamentul copiilor în clasă.

Unul dintre colegi adaugă: „când spunem că copilul tău ar fi un avocat bun, înseamnă, în principal, că nu încetează să se certe pentru orice și oricine.”

O mamă intervine și povestește: „profesoara fiicei mele mi-a spus că îi place să se joace cu toate păpușile, ceea ce înseamnă de fapt că nu-i place să împartă.”

Aceste exemple ilustrează modul în care profesorii încearcă să fie diplomați atunci când comunică părinților despre comportamentele provocatoare ale copiilor. În loc să fie direcți și să spună că un copil este certăreț sau egoist, ei folosesc formulări mai blânde și mai pozitive. Astfel, expresii precum „ar fi un avocat bun” sau „îi place să se joace cu toate păpușile” ascund adesea comportamente dificile, cum ar fi tendința de a contrazice constant sau de a fi posesiv cu jucăriile.

Aceste afirmații sunt menite să evite confruntările directe și să mențină o relație pozitivă cu părinții, dar ele pot crea și neînțelegeri. Părinții, neînțelegând pe deplin sensul real al acestor expresii, ar putea subestima problemele comportamentale ale copiilor lor.

Vezi și Cea mai scumpă școală din lume: Taxă de 150.000 de euro pe an și niciodată nu acceptă mai mult de 10% din numărul de elevi din aceeași regiune | VIDEO

Profesor: „Ceea ce spunem noi, va influența copilul pe tot parcursul vieții”

Acest mod de a înfrumuseța lucrurile dezvăluie, în special, o tendință spre bunăvoință, împărtășită de anumiți profesori. Este cazul profesoarei Emilie Hanrot, care se află în spatele contului @Kifferlecole. Într-un videoclip, ea subliniază importanța cuvintelor pe care le folosesc profesorii în raport cu elevii lor: „ceea ce spunem noi, va influența copilul pe tot parcursul vieții. Nu este vorba doar de perioada școlarizării”.

Din acest motiv, Emilie explică faptul că începe întotdeauna cu ceva pozitiv atunci când vorbește cu părinții elevilor săi, fie că se referă la comportament sau rezultate, „mai ales pentru cei care sunt 'zero peste tot'”. Ea oferă un exemplu concret: „are o imaginație foarte bogată”, pentru a descrie un elev foarte creativ. Astfel, ea reușește să găsească un aspect pozitiv chiar și la elevii care au dificultăți academice majore.

Această abordare are mai multe avantaje. În primul rând, ajută la menținerea unei relații pozitive între profesor, elev și părinte, evitând astfel demotivarea și resentimentele. Elevii care primesc un feedback pozitiv sunt mai predispuși să se simtă încurajați și să dezvolte o atitudine constructivă față de învățare. În al doilea rând, părinții sunt mai dispuși să colaboreze și să susțină eforturile profesorilor atunci când comunicarea este pozitivă și constructivă.

Totuși, este important ca această bunăvoință să nu fie dusă la extrem. Dacă părinții nu sunt conștienți de problemele reale ale copiilor lor, aceștia nu vor putea interveni eficient pentru a-i ajuta. De aceea, pe lângă evidențierea aspectelor pozitive, profesorii trebuie să fie și sinceri și clari cu privire la dificultățile cu care se confruntă elevii.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Autorul articolului: Loredana Iriciuc | Categorie: Recomandari si sfaturi





pixel