Studiile au arătat că școlarizarea copiilor înainte de vârsta de 3 ani ar putea fi benefică, deoarece învățarea primelor etape a vieții lor este mai durabilă.
Specialiștii au stabilit deja că performanța copiilor sub trei ani se îmbunătățește în domenii precum matematică, știință și limbaj. Cu toate acestea, nu multe instituții de învățământ public oferă opțiuni pentru această fază a educației copiilor. În cazul învățământului privat este mai mult sau mai puțin la fel, dar cu mai multe opțiuni.
Un număr mic de copii încep școala la vârsta de 3 ani sau mai devreme: acest lucru arată că mulți părinți întâmpină dificultăți în a întreprinde această inițiativă.
Potrivit Institutului Național de Evaluare Educațională, mai mulți factori influențează efectul pe care educația îl are asupra elevilor la intrarea în școală. Prin urmare, studiul se bazează pe diferențele pe care le au copiii în ceea ce privește maturizarea cognitivă.
Deși este adevărat că copiii de peste trei ani ar trebui să aibă un nivel mai ridicat de maturizare, se știe că copiii mai mici au dezvoltat și interiorizat o învățare foarte complexă.
La acea vârstă, un copil trebuie să stăpânească cel puțin o structură lingvistică și să cunoască elemente de spațiu , timp și valoare numerică încă de la naștere.
La trei ani un copil este capabil să vorbească, să înțeleagă și să fie înțeles. Poate să mănânce, probabil că și-a lăsat scutecul și, în funcție de stimulii primiti acasă, este capabil să identifice forme, culori și texturi. În acest sens, nu există diferențe foarte semnificative între cea mai apropiată vârstă anterioară și 3 ani.
Foto: Cottombro Studio/ Pexels
În acest sens, studiul ca atare a evaluat aproximativ 28.000 de copii spanioli care frecventează clasa a patra; evaluarea sa concentrat pe patru domenii generale , cum ar fi matematica, dialectica, interacțiunea socială și civică și cunoașterea lumii fizice. Analiza rezultatelor a condus la concluzia că diferențele favorizează copiii înscriși înainte de vârsta de trei ani.
Potrivit studiilor, școlarizarea copiilor înainte de vârsta de 3 ani este utilă și importantă. În acest sens, copiii care au început să urmeze cursurile după vârsta de trei ani erau dezavantajați față de cei care începuseră timpuriu un ciclu de educație neobligatorie a copilăriei.
Aceasta înseamnă și că, din lipsa locurilor de cazare pentru acești elevi, copiii cu probleme socioeconomice sunt dezavantajați. De asemenea, studiul a constatat că copiii mai mici nu dobândesc rapid abilitățile necesare. Aceasta înseamnă că trebuie să abordeze propuneri mai complexe fără nicio experiență.
Beneficiile școlarizării timpurii se concentrează pe competențele matematice și lingvistice, care stimulează comunicarea și dezvoltarea în alte domenii. Deci este un avantaj apreciabil al educației individuale, ca și la nivelul educațional instituțional, întrucât educația își ridică standardele.
De aceea, specialiștii recomandă creșterea numărului de locuri disponibile pentru educație și încorporarea unor programe mai avansate.
Alți factori pot influența dacă aceste avantaje sunt dobândite sau nu, deoarece multe alte lucruri pot determina educația unui copil.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.