În general, elevii nu sunt entuziasmați de temele primite de la profesori. Cu toate acestea, un studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea Maynooth din Irlanda arată că anumite tipuri de teme pot avea un impact pozitiv asupra succesului academic.
Mulți elevi evită să-și facă temele, găsind mereu ceva mai interesant de făcut după ce se întorc de la școală.
În același timp, mulți părinți se străduiesc să-și motiveze copiii să lucreze, unii ajungând chiar să-i supravegheze constant pentru a se asigura că își fac temele corect.
Toate aceste situații pot duce la tensiuni în familie.
SURSA FOTO: freepik.com @dragonimages
Studiul irlandez, care a implicat 4.118 elevi din anul doi de liceu, evidențiază tipurile de teme pe care adolescenții le consideră neplăcute și care sunt, de fapt, benefice pentru succesul lor academic.
Studiul arată că temele zilnice au un impact pozitiv asupra performanțelor școlare.
De exemplu, pentru știință, temele de 3-4 ori pe săptămână contribuie la obținerea unor rezultate mai bune.
Temele zilnice sunt eficiente, dar doar dacă nu durează la nesfârșit!
Sarcinile scurte, care nu depășesc aproximativ 15 minute, sunt mai eficiente decât cele mai lungi, dar mai puțin frecvente.
Temele scurte permit elevilor să nu se simtă copleșiți de muncă.
Profesorul Andrew Parnell concluzionează: „Rezultatele noastre oferă dovezi puternice că temele frecvente pot îmbunătăți semnificativ performanțele elevilor, mai ales atunci când sunt distribuite într-un mod `puțin și des`.”
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.