Catalogul electronic devine obligatoriu în toate școlile din România. Vezi cum funcționează

Data publicării:
Catalogul electronic devine obligatoriu în toate școlile din România. Vezi cum funcționează / FOTO: freepik.com@peshkovagalina
Catalogul electronic devine obligatoriu în toate școlile din România. Vezi cum funcționează / FOTO: freepik.com@peshkovagalina

Dezvoltarea catalogului electronic trebuie finalizată în termen de maximum 24 de luni de la implementarea măsurilor. 



Implementarea catalogului electronic în toate unitățile de învățământ preuniversitar va fi extinsă printr-un sistem unic la nivel național. Până în prezent, acest catalog a fost utilizat doar într-o parte a școlilor, ca parte a unui program pilot aprobat de Ministerul Educației începând cu anul școlar 2021-2022. Cu toate acestea, generalizarea acestui sistem a fost amânată de mai mulți ani, ceea ce a determinat școlile să achiziționeze programe de catalog electronic pe cont propriu, lipsind o soluție oficială furnizată de minister.

Conform documentului, dezvoltarea catalogului electronic trebuie finalizată în termen de maximum 24 de luni de la implementarea măsurilor. După aceasta, "operationalizarea la nivelul întregului sistem de învățământ se face în termen de maximum 3 luni de la încheierea dezvoltării catalogului electronic, la nivel național". Catalogul electronic este un sistem informatic integrat care gestionează situația școlară a preșcolarilor și elevilor prin înregistrarea absențelor, notelor, mediilor, generând rapoarte și statistici relevante la nivel de clasă, unitate de învățământ, județ și sistem național de învățământ preuniversitar, precum și alte date legate de parcursul educațional și procesele administrative. De asemenea, catalogul electronic va facilita comunicarea între personalul unității de învățământ și părinții elevilor, potrivit portalînvățământ.ro.

Cum pot vedea elevii și părinții notele

În ordin apare că elevii și părinții/reprezentanții legali au drept de a vizualiza catalogul electronic în baza unor date de acces prestabilite, respectiv nume de utilizator și parolă. Parola poate fi modificată de fiecare utilizator pentru propriul nume de utilizator, respectiv părinți/reprezentanți legali pentru minori. Utilizatorii de tip administrator nu pot modifica înregistrări de note, calificative sau absențe în catalogul electronic.

Proiectul a fost amânat timp de 5 ani

În cazul școlilor care au deja un catalog electronic propriu, nu va fi necesar să renunțe la acesta. Va fi asigurată interoperabilitatea acestuia cu catalogul electronic la nivel național. Generalizarea sistemului de stocare electronică a datelor referitoare la notele și absențele elevilor a devenit obligatorie în urma adoptării, anul trecut, a Legii învățământului preuniversitar.

Toate școlile ar urma să fie conectate la catalogul electronic începând cu anul școlar 2026-2027.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Autorul articolului: Raluca Panțiru | Categorie: Stiri





pixel