Cele cinci afirmații pe care să le spui copilului după o criză de furie, potrivit unui neuropsiholog

Data actualizării: | Data publicării:
Cele cinci afirmații pe care să le spui copilului după o criză de furie, potrivit unui neuropsiholog. FOTO: freepik.com @dimaberlin
Cele cinci afirmații pe care să le spui copilului după o criză de furie, potrivit unui neuropsiholog. FOTO: freepik.com @dimaberlin

Crizele de furie la copii reprezintă o provocare majoră în parenting, însă există modalități prin care putem face față acestor situații dificile și să-i ajutăm pe cei mici să-și gestioneze emoțiile în mod corespunzător. 



Álvaro Bilbao, un cunoscut neuropsiholog, ne îndeamnă să acordăm o atenție deosebită comunicării verbale cu copiii noștri după ce au avut o criză de furie. Bilbao explică că ceea ce le spunem copiilor contează în modul în care își învață emoțiile și în gestionarea acestor furtuni cerebrale. Nu este ușor, dar cu însoțirea și îndrumările adecvate, cu empatie și înțelegere față de ei, îi putem ajuta să oprească vulcanul care este pe cale să erupă.

Specialistul a vorbit într-o postare pe Instagram despre rolul părinților după crizele furiei copilului și cele cinci lucruri pe care le recomandă să le spună celor mici pentru a-i ajuta.

Citește și 6 afirmații pentru a calma un copil furios: Aceste cuvinte pot fi magice și pot contribui la liniștirea micuțului

Ce să spui după o criză de furie a copilului?

2. Cele cinci... (cele-cinci-afirmatii-pe-care-sa-le-spui-copilului-dupa-o-criza-de-furie--potrivit-unui-neuropsiholog-2_59780400.jpg)

SURSA FOTO: freepik.com

Există cinci mesaje cheie, potrivit lui Álvaro Bilbao, pe care un copil trebuie să le cunoască după ce a depășit o criză de furie.

Primul se referă la empatie care joacă un rol esențial în gestionarea crizelor de furie ale copiilor noștri, conform învățăturilor prețioase ale celebrului neuropsiholog Álvaro Bilbao. Este vital ca acești mici vulcani emoționali să simtă că suntem conștienți de starea lor și că ne pasă sincer de suferința lor. Cu cuvinte blânde și înțelepte, Bilbao ne îndeamnă să le arătăm copiilor noștri că îi înțelegem și că observăm cât de rău se simt în timpul crizei. O expresie eficientă pe care o recomandă este: „am văzut cât de rău te-ai simțit, dragă / dragul meu”. Prin această comunicare verbală caldă și empatică, le transmitem că suntem prezenți în momentele lor dificile și că le acordăm atenție profundă emoțională.

Al doilea lucru este să le arătăm copiilor noștri că apreciem eforturile lor de a depăși criza de furie și de a-și regla emoțiile. Álvaro Bilbao subliniază importanța de a le comunica că am observat cum au reușit să se calmeze și să-și echilibreze stările emoționale. Cu o abordare blândă și încurajatoare, Bilbao recomandă să le spunem ceva de genul: „am văzut și eu că, până la urmă, ai reușit să te linistești”. Această comunicare afectuoasă îi încurajează pe cei mici să își recunoască propriile capacități de a face față provocărilor emoționale și îi motivează să continue să învețe să gestioneze astfel de situații.

În al treilea rând, Álvaro Bilbao ne sfătuiește să subliniem faptul că accesul de furie nu este ceva neobișnuit sau limitat doar la copiii noștri. Expertul ne îndeamnă să le transmitem că și alți copii trec prin astfel de momente dificile. Este important să îi asigurăm că aceste emoții sunt parte normală a experienței umane. Prin urmare, o expresie pe care o putem folosi pentru a-i ajuta să înțeleagă acest aspect este: „se întâmplă tuturor copiilor”. Cu această comunicare deschisă, îi ajutăm să nu se simtă singuri sau diferiți în fața propriilor lor crize de furie. Înțelegând că aceste sentimente sunt comune și că mulți copii se confruntă cu ele, se pot simți mai încrezători și mai în armonie cu propriile lor emoții.

Vezi și Cele zece lucruri pe care le poți face dacă micuțul tău are un comportament pe care nu ți-l dorești

Álvaro Bilbao continuă să ofere sfaturi valoroase pentru a gestiona crizele de furie ale copiilor noștri. Un al patrulea sfat important pe care se leagă de cel anterior: să ne împărtășim propriile experiențe cu copiii și să le arătăm că și nouă ni s-a întâmplat să avem momente de furie în copilărie. Astfel, recomandă să le spunem copiilor noștri: „și mie mi s-a întâmplat”. Acest mod de comunicare le arată că înțelegem și că suntem empatici față de ceea ce simt și experimentează. În plus, împărtășind cu ei o poveste despre când eram și noi mici și am avut o criză de furie, îi facem să se simtă mai aproape de noi și le demonstrăm că suntem deschiși să ne conectăm emoțional cu ei.

Álvaro Bilbao subliniază un al cincilea aspect esențial: asigurarea lor că îi iubim, chiar și atunci când se supără. Într-o lume plină de emoții complexe, expertul ne încurajează să folosim mesaje pline de iubire și susținere pentru a le arăta copiilor că dragostea noastră pentru ei este necondiționată. Astfel, el ne invită să încercăm expresii precum: „te iubesc mereu” sau „tu ești un copil minunat, și mama și tata te iubesc foarte mult, chiar și atunci când te enervezi”. Aceste cuvinte tandre și înțelegătoare le amintesc copiilor că legătura noastră emoțională cu ei rămâne neschimbată, indiferent de emoțiile intense pe care le trăiesc în momentele dificile.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Autorul articolului: Loredana Iriciuc | Categorie: Recomandari si sfaturi




Articole similare
Cele mai noi articole
Trend - Top citite

pixel