Un expert în educație parentală a dezvăluit cinci lucruri pe care părinții le așteaptă adesea de la copiii lor la o vârstă prea fragedă.
Publicitate
Indiferent de stilul parental pe care l-ați ales pentru a vă crește copiii, vor exista anumite presiuni pe care le puneți asupra copilului dumneavoastră în ceea ce privește dezvoltarea acestuia.
Deși vârsta la care copiii ar trebui să se târască, să meargă și să vorbească este bine cercetată, un expert în educație parentală a dezvăluit că așteptările privind dezvoltarea emoțională sunt adesea neadecvate și că părinții îi împing pe cei mici să realizeze lucruri mult peste capacitatea lor la anumite vârste.
„Acestea sunt toate lucrurile pe care mă așteptam ca micuții mei să le poată face”, a dezvăluit Rachel Rogers, expertă în educație parentală și mamă, înainte de a enumera cele cinci lucruri pe care le-a observat că părinții le așteaptă prea devreme de la copiii lor, notează goodto.com.
SURSA FOTO: freepik.com @maria.symchych
Așteptarea că micuții sub vârsta de trei ani să împartă cu prietenii NU este realistă, a afirmat Rogers sincer despre această așteptare. Ea a explicat: „Copiii de un an sunt în faza de joc solitar, iar cei de doi ani sunt în faza de joc paralel, ambii având propriile lor lumi.”
„În jurul vârstei de trei până la patru ani, copiii trec în jocul asociativ, unde pot începe să împărtășească activități și interese”, a adăugat ea.
Așteptarea ca copiii mici să-și controleze impulsurile și emoțiile este nerealistă. Ea explică că atât controlul emoțional, cât și cel al impulsurilor sunt „abilități foarte avansate” și că majoritatea copiilor nu vor fi capabili să le stăpânească pe deplin până la o vârstă surprinzător de înaintată.
„Aceste abilități nu sunt complet dezvoltate în creier până când copilul nu ajunge la adolescență, în jurul vârstei de 20 de ani”, a explicat Rogers.
Așteptarea ca copiii sub 8 ani să poată să se calmeze este nerealistă. Similar cu punctul anterior, Rogers a subliniat că este nerealist să se aștepte ca micuții sub vârsta de opt ani nu doar să-și controleze emoțiile, ci și să le înțeleagă și să revină de la ele.
„Copiii sub vârsta de opt ani au nevoie de ghidaj și de un adult calm pentru a învăța să-și regleze propriile emoții”, a subliniat ea. „Dacă nu le oferim acest sprijin, îi putem împiedica în dezvoltarea lor emoțională.”
Așteptarea ca tinerii sub 25 de ani să gândească logic și rațional este nerealistă. „Când încercați să argumentați cu un copil de patru ani și îl întrebați de ce a făcut ceva, iar el răspunde «Nu știu», este pentru că într-adevăr nu știe”, a explicat ea.
Ea a adăugat: „Deciziile lor nu sunt luate pe baza logică și raționamentului. De multe ori reacționează impulsiv și emoțional.” Părinții nu ar trebui să se aștepte ca aceste abilități să fie complet dezvoltate până când lobul frontal al creierului, responsabil cu luarea deciziilor raționale, nu este complet dezvoltat - ceva ce se întâmplă în jurul vârstei de 25 de ani!
Așteptarea ca micuții sub 12 ani să fie empatici este nerealistă. Empatia este o abilitate dorită de fiecare părinte pentru copilul lor, dar, conform lui Rogers, mulți copii nu manifestă inițial interes pentru sentimentele altora. Aceasta se datorează faptului că încă nu au învățat importanța acestui aspect, dar vor învăța pe măsură ce vor fi expuși la mai multe experiențe în jurul lor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.