Cercetările arată că părinții pot influența notele și motivația elevilor mai mult decât profesorii! Acesta este cel mai puternic lucru pe care îl pot face pentru a crește un copil inteligent

Data publicării:
Cercetările arată că părinții pot influența notele și motivația elevilor mai mult decât profesorii! Acesta este cel mai puternic lucru pe care îl pot face pentru a crește un copil inteligent / FOTO: freepik.com @dusanpetkovic
Cercetările arată că părinții pot influența notele și motivația elevilor mai mult decât profesorii! Acesta este cel mai puternic lucru pe care îl pot face pentru a crește un copil inteligent / FOTO: freepik.com @dusanpetkovic

Discuțiile despre ceea ce învață la școală și despre evenimentele din viața lor pot face o diferență uriașă.



Părinții pot fi o provocare pentru profesori și directori de școală. Deși își iubesc enorm copiii, modul în care își exprimă această dragoste față de cadrele didactice nu este întotdeauna constructiv.

Mulți profesori spun că gestionarea relației cu părinții este una dintre cele mai dificile părți ale meseriei lor.

Însă, la fel cum elevii au dificultăți în a-și gestiona emoțiile, părinții pot reacționa impulsiv din sentimentul de neputință în fața problemelor școlare ale copiilor lor.

Acest lucru este și mai evident în perioada adolescenței, când miza este mai mare, iar mulți copii par mai dispuși să „mănânce unghii” decât să stea de vorbă cu părinții lor.

CITEȘTE ȘI Cum să creșteți copii care nu renunță ușor? Iată ce trebuie să facă părinții, conform unui faimos profesor de psihologie

Cât de mult contează implicarea părinților?

Mulți părinți ai copiilor dezinteresați de școală se simt frustrați.

În clasa a III-a, 76% dintre copii declară că le place școala, dar până în clasa a X-a, procentul scade dramatic la doar 24%.

Totuși, părinții nu sunt neputincioși.

Cercetările arată că influența lor este mult mai mare decât cred, inclusiv decât cred profesorii, notează hechingerreport.org.

Încă din anii ’80, profesorul Herbert Walberg, specialist în educație la Universitatea din Illinois, a demonstrat că unul dintre factorii esențiali în învățarea elevilor este „curriculum-ul modificabil al căminului” – adică ceea ce părinții discută și fac împreună cu copiii lor.

Elementele-cheie identificate de Walberg includ:

- Conversațiile zilnice dintre părinți și copii despre evenimente curente

- Încurajarea lecturii și discuțiile despre cărțile citite

- Analizarea emisiunilor TV împreună (astăzi, rețelele sociale ar putea fi integrate în această categorie)

- Interacțiunile bazate pe zâmbete, râs și afecțiune.

Concluzia? Mediul familial și implicarea părinților au un impact de două ori mai mare asupra performanțelor școlare decât statutul socio-economic.

SURSA FOTO: freepik.com @EyeEm

Trei strategii simple pentru profesori

Încurajați părinții să discute cu copiii despre ce învață la școală

Oferiți părinților câteva teme abordate la clasă și îndemnați-i să formuleze întrebări pentru a le adresa copiilor.

Dacă au nevoie de inspirație, pot apela chiar la un AI generativ. Explicați-le că scopul nu este să-i testeze pe copii la chimie, ci să le arate că apreciază efortul lor și sunt curioși despre ceea ce învață.

Învățarea poate fi dificilă, iar simplul fapt că părinții întreabă despre acest proces transmite copiilor că le înțeleg provocările.

Atenție: acest tip de conversație este diferit de întrebările legate de note și rezultate la teste.

Ajutați părinții să evite o mentalitate fixă

Îndemnați părinții să nu spună afirmații precum „Nu sunt o persoană cu înclinație spre poezie” sau „Nu mă pricep la matematică.”

Un profesor a explicat foarte bine acest fenomen: „Dacă părinții spun astfel de lucruri, copiii înțeleg că este o opțiune să renunțe la un domeniu și să nu fie nici ei buni la el.”

Anxietatea față de matematică este reală și contagioasă, așa cum arată numeroase studii la nivel mondial.

Când părinții afirmă că nu sunt buni la matematică, le oferă involuntar copiilor „permisiunea” de a evita această materie. Nu este nevoie ca părinții să pretindă că iubesc matematica, dar pot sublinia importanța ei și să transmită ideea că, prin perseverență și sprijin, orice copil poate învăța.

Încurajați părinții să înceapă discuțiile cu materia preferată a copilului

Atunci când un copil are dificultăți la o anumită materie, părinții tind să insiste tocmai asupra acelui subiect.

Deși intenția lor este bună, acest lucru poate deveni copleșitor pentru copil.

În loc să întrebe zilnic despre materia cu care se luptă, ar fi mai eficient să înceapă conversația cu disciplina care îi place cel mai mult.

A întreba zilnic un copil care are dificultăți la engleză despre engleză este ca și cum cineva v-ar întreba în fiecare zi despre cel mai stresant proiect de la muncă. În schimb, începerea conversației cu ceea ce îi face plăcere poate echilibra perspectiva copilului asupra școlii și îi poate crește motivația.

Părinții au nevoie de ghidaj, nu doar de îngrijorare

În prezent, drumul spre succesul copiilor este mai neclar ca niciodată, iar acest lucru îi stresează pe părinți, determinându-i să se concentreze excesiv pe note și rezultate.

Oferiți-le încredere că implicarea activă în discuțiile despre școală, evitarea unei mentalități fixe și evidențierea reușitelor pot avea un impact pozitiv major.

Aceste schimbări nu doar că îi vor ajuta pe copii, dar vor face ca părinții să fie mai relaxați – inclusiv la următoarea ședință cu profesorii!

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Autorul articolului: Loredana Iriciuc | Categorie: Recomandari si sfaturi





pixel