Copiii sunt, în mod natural, curioși în legătură cu orice. Noi cercetări încep să ofere explicații pentru această curiozitate.
Studiile recente arată de ce copiii mici tind să absoarbă „informații care nu îi ajută” să îndeplinească o sarcină, sugerând astfel motivele pentru care sunt atât de curioși pe măsură ce creierul lor se dezvoltă.
Ar putea dori să afle răspunsuri la întrebări amuzante, precum „de ce cântă păsările dimineața?” sau ar putea fi curioși să știe „de ce pirații poartă un plasture pe ochi”. Indiferent de subiect, informația este ceva ce îi obsedează adesea pe copii, care se întreabă mereu „de ce, de ce, de ce?”.
Și acum, noi cercetări încep să ne ofere răspunsuri.
SURSA FOTO: freepik.com @ galitskaya
Într-un nou studiu realizat de Universitatea de Stat din Ohio, cercetătorii și-au propus să explice de ce copiii adună adesea mai multe informații decât au nevoie pentru a îndeplini o sarcină, explorând noi modalități de a o rezolva, chiar și atunci când cunosc deja cea mai bună soluție și au mai realizat aceasta de mai multe ori.
„Copiii nu se pot abține să adune mai multe informații decât le sunt necesare pentru a finaliza o sarcină, chiar și atunci când știu exact ce le trebuie”, a afirmat Vladimir Sloutsky, co-autor al studiului și profesor de psihologie la Universitatea de Stat din Ohio.
Sloutsky și ceilalți cercetători au crezut inițial că acest comportament ar putea fi cauzat de faptul că creierul copiilor nu este suficient de matur pentru a înțelege sarcina sau pentru a acorda atenția necesară, sau că sunt ușor distrași și nu au controlul necesar pentru a se concentra.
Cu toate acestea, spre surprinderea lor, cercetătorii au descoperit că cea mai probabilă explicație pentru această „supraexplorare” este că memoria de lucru nu este complet dezvoltată la copii. Astfel, în timp ce adulții își pot aminti cu ușurință cea mai bună metodă de a îndeplini o sarcină, copiii sunt nevoiți să-și pună la îndoială amintirile, adesea corecte, și să reexploreze sarcinile pe care le-au realizat anterior.
Pur și simplu, copiii nu rețin în memorie pentru mult timp informațiile de care au nevoie pentru a îndeplini o sarcină, sugerează studiul.
SURSA FOTO: freepik.com @REDfox
Referindu-se la una dintre sarcinile pe care copiii au fost rugați să le îndeplinească în cadrul studiului, în care li s-a cerut să identifice un animal prin descoperirea unor părți dintr-o imagine ascunsă, Sloutsky a explicat că, deși a devenit evident după câteva încercări că, pentru a identifica animalul, coada era cea mai ușor și rapid de descoperit, copiii „au continuat să exploreze mai multe părți ale corpului înainte de a face alegerea finală”.
„Copiii au învățat că o anumită parte a corpului le va revela ce este creatura, dar pot fi îngrijorați că nu își amintesc corect. Memoria lor de lucru este încă în curs de dezvoltare”, a spus Sloutsky. „Ei doresc să rezolve această incertitudine continuând să exploreze, uitându-se la alte părți ale corpului pentru a verifica dacă se aliniază cu ceea ce cred.”
Copiii incluși în studiu aveau vârste cuprinse între 4 și 6 ani, iar cercetările viitoare vor explora exact când memoria de lucru a copiilor se îmbunătățește și le oferă încrederea de a „acționa mai mult ca adulții” atunci când vine vorba de îndeplinirea sarcinilor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.