Învățarea lentă nu este o dificultate de învățare. Iată cum îi putem ajuta pe cei care învață mai lent să facă față provocărilor și să depășească problemele de învățare.
Învățarea este un proces esențial, dar complex, pe care fiecare îl parcurge pe tot parcursul vieții. La fel ca în orice alt domeniu, schimbările sunt inevitabile și în sectorul educației. Deși inovațiile tehnologice au fost bine primite de către educatori, multe școli continuă să promoveze o abordare tradițională, general valabilă, în predare.
Problema cu această abordare este că nu toți elevii se pot adapta la un stil de învățare rigid și accelerat. Din acest motiv, apare un decalaj între adevărata lor abilitate și nivelul de performanță, iar acești copii sunt adesea etichetați ca „elevi lenți”.
Pentru a elimina concepțiile greșite, este important de menționat că învățarea lentă NU reprezintă o dificultate de învățare. Termenul descrie un elev care poate dobândi toate abilitățile academice, însă într-un ritm mai lent decât cel al unui elev obișnuit.
Un elev care învață lent are nevoie de mai mult timp, mai multe repetiții și resurse suplimentare din partea profesorilor pentru a reuși. Acești elevi nu au dizabilități intelectuale, însă au nevoie de mai mult timp pentru a înțelege și asimila conceptele.
Părinții și profesorii ar trebui să evite oferirea unui feedback negativ copiilor, deoarece astfel de comentarii afectează și mai mult procesul de învățare. În timp, copiii ajung să creadă că nu sunt capabili să învețe, ceea ce le subminează încrederea în propriile abilități.
SURSA FOTO: freepik.com @dikushin
Învățarea în cadrul orelor de clasă se concentrează adesea pe dobândirea de noi abilități bazate pe concepte deja învățate. Atunci când majoritatea elevilor învață într-un ritm mai rapid, un elev care învață lent tinde să rămână în urmă.
Acest lucru duce la formarea unui decalaj în ceea ce privește cunoștințele fundamentale și la o capacitate redusă de înțelegere într-o gamă largă de domenii academice.
Un copil care învață lent nu se confruntă doar cu provocări educaționale, ci și cu dificultăți sociale și personale.
Din cauza incapacității de a ține pasul cu ritmul de învățare al colegilor, acești elevi pot ajunge să se considere inferiori celorlalți. Acest lucru le afectează încrederea în sine și stima de sine.
Le este dificil să se integreze în grupul lor de vârstă și sunt adesea excluși de la activități extracurriculare, sportive și sociale. Acest lucru agravează problema, pe măsură ce devin mai predispuși la anxietate și dezvoltă o imagine de sine negativă.
Există multe modalități prin care un copil care învață mai lent poate fi susținut. Iată câteva metode de la experții de la indiatoday.in pentru a-i ajuta pe cei care au nevoie de un ritm mai lent:
Laudă și recompense: Motivația poate face minuni pentru copiii care învață mai lent. Este important să recunoști și să apreciezi chiar și cele mai mici progrese și să oferi recompense pentru fiecare pas înainte.
Stabiliți așteptări realiste și obiective mai mici: Ca părinte sau educator, este esențial să înțelegi ce este realizabil pentru copil și să stabilești obiective care să fie accesibile și realiste.
Fii susținător: Copiii care învață lent trebuie învățați să învețe din eșecuri și să fie încurajați să exploreze și să progreseze în ritmul lor. Părinții și profesorii ar trebui să fie vocali în sprijinul lor și să le ofere teme orale potrivite nivelului lor de competență.
Încurajează parteneriatul între colegi: Aceasta este una dintre cele mai eficiente strategii pentru cursanții lenți. Părinții și profesorii ar trebui să încurajeze copiii să studieze în grupuri, deoarece interacțiunea cu alți copii de aceeași vârstă le poate crește încrederea.
Încurajează dezvoltarea inteligențelor multiple: Dacă un copil arată interes pentru o activitate extracuriculară, este esențial să fie susținut. Aceasta le sporește încrederea și le oferă un sentiment de acceptare socială.
Încurajează comunicarea și interacțiunea verbală: Copiii care învață mai lent trebuie încurajați să își exprime gândurile. Părinții ar trebui să-i întrebe despre ziua lor la școală și să discute pe teme precum emisiuni TV, sport sau muzică.
Profesorii și părinții ar trebui să se concentreze pe consolidarea capacității de înțelegere a copilului, oferind instrucțiuni scurte, care pot fi repetate periodic, pentru a menține un nivel sănătos de încredere.
Elevii lenți au nevoie de un sprijin suplimentar din partea părinților și educatorilor. Fără îndrumarea adecvată, aceștia se pot simți neglijați, dezvoltând o atitudine negativă față de școală, ceea ce le afectează performanța academică.
De aceea, este esențial să menținem o atitudine pozitivă și să le oferim sprijin continuu, eliminând factorii care împiedică învățarea, cum ar fi distragerile, colegii deranjanți, ritmul rapid de la clasă sau atmosfera competitivă.
Educația poate deveni astfel un factor major în a ajuta cursanții lenți să devină indivizi împliniți și încrezători în forțele proprii.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.