Numărul de elevi care dețin mai puțin de 10 cărți acasă a crescut considerabil, iar bibliotecile personale ale acestora devin din ce în ce mai goale.
Conform unei analize realizate de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică, care a centralizat date din 59 de țări, se observă o tendință globală în această direcție.
Mulți dintre elevi au renunțat la dicționare, considerându-le prea mari și preferând să caute rapid informațiile necesare online.
Pe parcursul ultimului deceniu, numărul cărților aflate în posesia elevilor a scăzut, conform rezultatelor evaluărilor PISA. În ciuda faptului că unii profesori încă solicită utilizarea dicționarelor la clasă, majoritatea tinerilor nu le mai consideră necesare. În ultimii ani, au apărut tot mai multe aplicații pentru traduceri, acestea fiind interactive și, prin urmare, atractive pentru utilizatori.
Deși tehnologia de traducere s-a dezvoltat considerabil, specialiștii în educație subliniază că dicționarele tradiționale rămân o sursă de informare de încredere. Editurile s-au adaptat acestei tendințe, astfel că pe rafturi găsim mai puțin dicționarele voluminoase de altădată și mai multe ediții compacte, ușor de utilizat.
Andrei Niculescu, directorul unei edituri, explică pentru Știrile PRO TV: „Nu mai sunt atât de căutate acele dicționare gigant cu care editorii se mândreau cumva. Ne amintim de acele Larousse-uri mari pe care le aveam când eram copii. Dicționarele mici care sunt utilizate foarte frecvent sunt în continuare la mare căutare pentru că oamenilor le e mai ușor să le folosească”.
Conform experților, numărul de cărți deținut de un elev acasă este un indicator important al succesului academic. Din păcate, procentul elevilor cu mai puțin de 10 cărți acasă a crescut de la 19% la 26%.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.