Cum să stimulezi copiii să vorbească: Cele mai frecvente greșeli

Data publicării:
Foto Ilustrativ Pixabay
Foto Ilustrativ Pixabay

Vorbind despre dezvoltarea limbajului, există strategii și pași pe care părinții și educatorii pot urma înainte ca copiii să vorbească, pentru a-i ajuta. 



Cercetările ne spun că dezvoltarea limbajului începe deja în ultimele luni de gestație și că fiecare copil are propriul său potențial lingvistic pe care mediul înconjurător îl poate ajuta să înflorească cât mai bine posibil. 

Rolul adultului este fundamental atât pentru că oferă stimuli lingvistici prin vorbirea sa, cât și pentru conturul comunicativ și de întărire. 

Înainte ca acesta să știe să spună cuvinte, este important să vorbești mult cu el și să răspunzi la toate reacțiile sale, cum ar fi vocalizările și bolboroseala.

Cele mai frecvente greșeli care pot interfera cu dezvoltarea limbajului în primii trei ani de viață

1. Să ceri copilului în mod repetat să repete corect cuvintele: este greșit deoarece copilul până la o anumită vârstă poate avea încă multe producții alterate față de limbajul adultului, de aceea trebuie să intervenim asupra a ceea ce dorește copilul să exprime și nu asupra modului în care spune aceasta.

Pe termen lung, întreruperile continue ale gândirii sale doar în scopul de a spune bine un cuvânt, devin demotivante și chiar frustrante dacă copilul are și unele dificultăți de limbaj.

Pentru copil, cuvintele au sens doar în cadrul unui concept pe care îl exprimă și dacă sunt foarte mici nu înțeleg sensul unei cereri de repetare dacă mesajul a fost înțeles de adult.

2. A vorbi prea mult și a-l înlocui: adesea adultul tinde să copleșească limbajul copilului vorbindu-i într-un mod foarte complex și înlocuindu-l atunci când cineva îi vorbește. Este important să-l lăsăm pe copil să se măsoare în raport cu potențialul său, pentru a vă asigura că profită de fiecare ocazie pentru a folosi acest instrument nou și complex pe care îl are la dispoziție. 

Semnele care indică că este nevoie de un logoped

Logopedul se ocupă și de prevenirea tulburărilor de vorbire, prin urmare, apelarea la un logoped nu înseamnă neapărat începerea unui proces de reabilitare, ci poate fi un moment de observație și evaluare pentru a identifica dacă există sau nu o dificultate reală sau dacă poate este doar cazul să schimbăm unele atitudini pentru a-l stimula pe copil în mod adecvat.

Cu cât copilul este mai mic, cu atât este mai dificil să găsești semne clare ale unei dificultăți de limbaj, dar există unele cazuri larg confirmate de literatura științifică care merită cel puțin o evaluare a competențelor lingvistice.

- Absența ”bolboroselii” în decurs de 12 luni 24 de luni: mai puțin de 50 de cuvinte

- Între 2 și 3 ani dacă vorbirea copilului este prezentă, dar alții nu o înțeleg pentru că este foarte afectată

- La 3 ani: dacă sunetele pe care le produce copilul sunt foarte alterate sau dacă sunt încă multe sunete absente.

- După 4 ani: o discuție cu un logoped este întotdeauna utilă, deoarece limbajul ar trebui să fie deja în mare măsură adecvat.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Autorul articolului: Elena Didila | Categorie: Metode si tehnici
Tagurile articolului: copii logoped vorbire




Articole similare
Cele mai noi articole
Trend - Top citite

pixel