Ministrul Educației, Daniel David, a fost întrebat ce materii noi ar trebui introduse în învăţământul preuniversitar.
Ministrul respinge ideea introducerii de noi discipline în programa școlară din învățământul preuniversitar, subliniind că subiecte precum educația financiară, juridică sau de mediu pot fi abordate în cadrul materiilor deja existente.
Potrivit acestuia, problema reală este reprezentată de metodele de predare și de manualele care, deși bine structurate din punct de vedere al conținutului, nu reușesc să fie suficient de atractive pentru elevi.
Într-un interviu acordat vineri, la Antena 3 CNN, Daniel David a declarat că abordarea de a introduce noi discipline este o greșeală.
„Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi. Mi se pare o greşeală toată atitudinea din ultimii ani, fiecare vine şi introduce câte o materie: educaţie de mediu, educaţie juridică, educaţie financiară, educaţie pe sustenabilitate.
Sigur că toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, fiindcă în momentul ăla tot noi ne plângem că copiii au prea multe ore şi prea multe materii.
Cred că de multe ori în materiile clasice şi în ariile pe care le avem putem avea unităţi de învăţare focalizate pe tema asta. Problema că fiecare vrea o materie nouă”, a spus ministrul.
Citește și Noul ministru al Educației Daniel David anunță o „mică reformă”
Răspunzând unei întrebări legate de adaptarea programei școlare la cerințele pieței muncii, Daniel David a subliniat importanța teoriei în educație.
„Eu cred că trebuie să înveţe şi teorie şi cultură, fiindcă asta creează oameni care au sensuri şi semnificaţii în viaţă, sunt mai puţini manipulabili, sunt mai puţini sensibili la teorii conspiraţioniste.
Teoria este importantă dacă o faci adecvat, dar este drept că în competenţe, pe lângă cunoştinţele astea declarative, teoretice, trebuie să ai o zonă foarte puternică de cunoştinţe procedurale, ce ştii să faci, ce este important în viaţă ce este important pentru un anumit domeniu”, a adăugat Daniel David.
Ministrul a atras atenția asupra metodelor de predare, considerând că acestea nu sunt suficient de eficiente.
„Eu cred în acest moment că conţinuturile pe care le avem sunt destul de bine gândite şi organizate. Nu spun că nu mai putem lucra la ele, dar nu cu schimbări majore.
Problema noastră, după mine, dar sigur voi discuta lucrul ăsta cu experţii pe care o să-i am în această zonă, după mine problema majoră ţine de altceva. Nu ştim să predăm bine conţinuturile bune pe care le-am stabilit. Adică metodele de predare nu sunt suficient de eficiente şi poate manualele nu sunt suficient de prietenoase.
De aceea, dacă această ipoteză a mea se va confirma, eu uitându-mă un pic şi văzând de exemplu că la multe teste internaţionale conţinuturile noastre se suprapun foarte bine peste itemii testului, de multe ori mai bine decât suprapunerea pe care o avem în Finlanda şi cu toate astea performanţa noastră este mai slabă.
Oare de ce?
Fiindcă nu predăm bine acele conţinuturi şi acţiunea noastră va fi aici.
Hai să predăm un pic lucrurile altfel, să avem manuale mai prietenoase, ca acele cunoştinţe să devină cu adevărat competenţe”, a conchis ministrul Educației.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.