Tranziția elevilor de la ciclul primar la cel gimnazial în cadrul disciplinei matematică reprezintă una dintre temele obligatorii discutate la cercurile pedagogice din județul Vâlcea, conform unui document emis de inspectoratul școlar.
În cadrul acestora, vor avea loc discuții libere privind lacunele elevilor, diferențele dintre metodele de predare ale învățătorilor și profesorilor de matematică, precum și sistemul de evaluare, potrivit Edupedu.
Potrivit documentului, învățătorii vor prezenta, la alegere, două teme din primele patru, iar a cincea temă va fi obligatorie.
Dezvoltarea inteligenței emoționale a copiilor din învățământul primar;
Provocări în era digitală. Prezentări și ateliere de lucru;
Abordarea diferențiată a elevilor prin utilizarea strategiilor didactice adecvate;
Curcubeu în reciclare – transformarea deșeurilor în artă;
Tranziția elevilor de la ciclul primar la ciclul gimnazial la disciplina matematică.
Discuții libere despre: dificultăți întâmpinate, lacune ale elevilor, diferența dintre stilurile de predare ale învățătorului și profesorului de matematică, sistemul de evaluare.
Metodologia privind formarea continuă a personalului din învățământul preuniversitar a fost aprobată prin ordinul nr. 5.561 din 7 octombrie 2011. Iată ce prevede metodologia în privința cercurilor pedagogice:
Articolul 78 – „(1) Activitățile metodico-științifice și psihopedagogice la nivel local, zonal sau județean sunt organizate și realizate prin cercurile pedagogice.
(2) Un cerc pedagogic se constituie ca structură distinctă dacă numărul membrilor este de minim 15 cadre didactice.
(3) În funcție de numărul cadrelor didactice și de structura rețelei școlare, cercurile pedagogice se pot constitui pe cicluri de învățământ, antepreșcolar, respectiv preșcolar, primar, gimnazial etc., pe tipuri sau profiluri de unități, respectiv învățământ special, învățământ tehnic și profesional, învățământ de artă și sportiv, palate și cluburi ale copiilor etc., iar în cadrul acestora pe discipline sau grupuri de discipline.
(4) Stabilirea structurii și coordonarea activității cercurilor pedagogice sunt atribuții ale inspectoratelor școlare județene/al Municipiului București. Participarea la activitățile organizate în cadrul cercurilor pedagogice este obligatorie pentru toți membrii acestuia.
(5) Activitatea cercurilor pedagogice se desfășoară în sesiuni, de două-patru ori în cursul unui an școlar.
(6) Activitatea de cerc pedagogic a profesorilor documentariști este organizată de casele corpului didactic în colaborare cu inspectoratele școlare.
(7) Activitățile metodico-științifice și psihopedagogice la nivel județean organizate și realizate prin cercurile pedagogice sunt cuprinse în Calendarul activităților metodico-științifice, publicat la începutul fiecărui an școlar de ISJ/ISMB.
(8) Cercurile pedagogice sunt foruri de sinteză, de evaluare a rezultatelor procesului de învățământ și a factorilor care determină eficiența acestuia, de comunicare și valorificare a experiențelor didactice și a concluziilor cercetării pedagogice efectuate de cadrele didactice, de evaluare critică și constructivă a metodelor de predare-învățare, a conținuturilor și modurilor de organizare a procesului educațional, de lansare a unor proiecte educaționale cu impact la nivel local și județean.”
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.