În cadrul emisiunii DC Edu, Marian Staș a criticat planurile-cadru actuale din sistemul de educație, afirmând că acestea sunt concepute mai degrabă pentru a satisface nevoile sindicale ale profesorilor, decât pentru a construi un model educațional eficient pentru elevi.
El a subliniat că este imposibil să creeze programe moderne fără o reformă profundă a sistemului. De asemenea, Staș a evidențiat importanța proiectelor pilot în testarea și scalarea unor metode noi, subliniind că rezultatele obținute trebuie analizate și extinse sistematic.
Mihai Staș, coordonator de programe educaționale, a evidențiat întârzierea discuțiilor despre planurile-cadru, considerând acest lucru inadmisibil, mai ales în contextul în care proiectele pilot au ajuns la finalul perioadei de testare de patru ani.
El a subliniat că impactul pozitiv trebuie evaluat și extins la nivel de sistem pentru a aduce o schimbare reală în educație.
”Nu pot să construiesc programe noi, deștepte, de secol XXI, dacă întreaga construcție nu este făcută cu totul și cu totul altfel. Buba principală a planurilor cadru pe care eu am sezisat-o, sau criticat-o, obiecția mea principală, este faptul că aceste planuri cadru sunt, de fapt, croite sindical sau sindicalist. Pentru normele și salariile profesorilor. Nu pentru ceea ce înseamnă construcția unui model educațional bun pentru copii”, spune Marian Staș, la DC Edu, în cadrul emisiunii Reforma educației – unde ne aflăm?
”Atunci când a fost, și asta e iarăși un lucru pe care li-l pun în sarcină cu toată dragostea, am avut discuții foarte productive cu liderii ambelor federații sindicale. La momentul când am construit programele pilot și le-au susținut. De ce? Pentru că sunt puține și pentru că nu zguduie sistemul așa cum se cuvine de tot.
CITEȘTE ȘI: Ce fel de profesor ar trebui să avem la catedră? Marian Staș: „NEMEDIOCRU” / VIDEO
Uite, facem un felul următor acum și pun aici o temă, o provocare, ca să zic așa. Pentru ceea ce înseamnă rezultatul sau cum am măsurat, să zicem, felul în care școlile pilot vor avea impact. Să vedem scalarea. Deja sunt primele școli în anul al 4-lea de pilotare.
Foto: Freepik @gpointstudio
Ordinile de ministru includeau aprobări de pilotări pe 4 ani. Acum școlile primele care au început sunt în anul al 4-lea de pilotare. Sunt extrem de curios și cu distinșii președinți de federații sindicale și cu noua conducere a ministerului cum vor scala rezultatele bune începând cu anii școlari următori. Pentru că ăsta de fapt e rostul pilotării.Nu pot să transform toată școala românească sau tot sistemul în 15.000 de școli pilot.
Fac ceva, văd că e bine sau văd că nu e bine, iar ceea ce funcționează scalez evident la scala sistemului.
Numai în toamna asta conversația despre planurile cadru a fost amânată de 2 sau de 3 ori. Este inadmisibil”, a mai spus coordonatorul de programe educaționale, Mihai Ștas.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.