Elevii care au această atitudine în clasă sunt mai deștepți, spun oamenii de știință: „NU este vorba despre comportamentul celor mai disciplinați!”

Data publicării:
Elevii care au această atitudine în clasă sunt mai deștepți, spun oamenii de știință: „NU este vorba despre comportamentul celor mai disciplinați!” / FOTO: freepik.com @oksix
Elevii care au această atitudine în clasă sunt mai deștepți, spun oamenii de știință: „NU este vorba despre comportamentul celor mai disciplinați!” / FOTO: freepik.com @oksix

Această atitudine le permite elevilor să-și mobilizeze o multitudine de capacități cerebrale, punând în evidență diverse abilități cognitive și emoționale.



Profesorii se confruntă adesea cu elevi care prezintă profiluri foarte diferite: unii sunt atenți și concentrați, alții sunt perturbatori, iar alții sunt adevărați clovni ai clasei.

Putem face o legătură între aceste comportamente din clasă și nivelul de inteligență al celor care le adoptă? Da, conform unui studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea Anadolu din Turcia și publicat în 2021 în International Journal of Humor Research, informează etudiant.lefigaro.fr.

Unul dintre aceste comportamente, în special, este asociat cu o inteligență mai mare. Și, contrar a ceea ce s-ar putea crede, nu este vorba despre comportamentul celor mai disciplinați elevi.

Citește și Cea mai importantă abilitate pe care ar trebui să o cultive un copil încă de mic. Mircea Miclea: „Asta face diferența dintre a fi un învingător și un looser!”

S-a observat o corelație între creativitatea și umorul manifestate de elevi

Pentru a ajunge la această concluzie, cercetătorii au studiat aproape 217 copii din diferite școli primare din Turcia. Elevii au fost supuși mai întâi unui test de IQ, cunoscut sub numele de Anadolu Sak Intelligence Scale (ASIS). Acest test evaluează cunoștințele generale ale copiilor, precum și capacitatea lor de a raționa verbal, adică de a utiliza medierea verbală în scopuri analitice.

Apoi, elevii au trebuit să creeze dialoguri pentru zece benzi desenate recent create. Toate sau o parte din dialogurile originale lipseau intenționat. Șapte experți (cinci artiști de benzi desenate și doi profesori de umor) au fost însărcinați să evalueze claritatea, relevanța, umorul și divertismentul acestor dialoguri, ceea ce a dus la peste 30.000 de evaluări. Cercetătorii au comparat apoi dialogurile scrise de elevi cu scorurile obținute la testul de inteligență.

Astfel, s-a observat o corelație între creativitatea și umorul manifestate de elevi în compunerea dialogurilor și scorurile lor de inteligență.

În mod surprinzător, cei care au avut cele mai amuzante și ingenioase răspunsuri au fost adesea elevii care nu se conformau neapărat normelor stricte de disciplină. 

SURSA FOTO: freepik.com @oksix

„Natura umorului adulților și a copiilor diferă semnificativ”

În analiza rezultatelor, cercetătorii au fost deosebit de interesați de caracterul umoristic al legendelor create de copii. Ideea a fost să se evalueze „calitatea umorului produs de copii, dar evaluat de adulți”, explică Ugur Sak, autorul principal al studiului. El precizează că „în timp ce adulții folosesc umorul frecvent pentru a se distra, copiii îl folosesc mai ales pentru a fi acceptați de semenii lor. În consecință, natura umorului adulților și a copiilor diferă semnificativ.”

Atunci când au comparat scorurile la testul IQ și performanța umoristică a copiilor în subtitrările scrise, cercetătorii au descoperit o corelație puternică între inteligență și umor.

Ei au constatat că pentru 68% dintre copiii observați, capacitatea de a crea subtitrări amuzante era strâns legată de un nivel mai ridicat de inteligență. Mai exact, copiii cu cunoștințe generale mai solide și cu abilități de raționament verbal mai dezvoltate aveau o capacitate mai bună de a produce umor de calitate.

Cu alte cuvinte, micii comedianți din clasă sunt, adesea, și cei mai inteligenți. Potrivit multor oameni de știință, această legătură se explică prin faptul că, pentru a-i face pe alții să râdă, sunt necesare numeroase abilități cognitive. Printre acestea se numără imaginația, abilitatea lingvistică, competențele de comunicare și capacitatea de a schimba perspectiva și de a se pune în locul celuilalt.

Vezi și Noile cercetări au scos la iveală trăsăturile importante pe care le au părinții care au o relație bună cu copiii lor: NU sunt caracteristicile la care te aștepți!

Ce ar trebui să știe toți părinții și profesorii

Un copil amuzant trebuie să mobilizeze adesea toate aceste capacități ale creierului, ceea ce demonstrează o inteligență complexă și sofisticată.

Ugur Sak concluzionează: „Părinții și profesorii ar trebui să știe că, dacă copiii sau elevii lor se angajează frecvent în activități amuzante și au o dispoziție veselă, este foarte probabil să aibă o inteligență extraordinară.”

Această descoperire subliniază importanța încurajării umorului și creativității în mediul educațional. Nu doar că aceste calități contribuie la o atmosferă mai plăcută și mai productivă în clasă, dar ele sunt și indicii ale unei inteligențe superioare.

Prin urmare, integrarea umorului în metodele de predare și încurajarea copiilor să-și exprime latura comică pot avea beneficii semnificative pentru dezvoltarea lor cognitivă și emoțională.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Autorul articolului: Loredana Iriciuc | Categorie: Recomandari si sfaturi





DC Media Group Audience
pixel