Elevii care fac acest exercițiu de 5 minute vor citi mai repede și vor înțelege mai bine textul, potrivit unui studiu

Data publicării:
Elevii care fac acest exercițiu de 5 minute vor citi mai repede și vor înțelege mai bine textul, potrivit unui studiu / FOTO: freepik.com @kristina_igumnova
Elevii care fac acest exercițiu de 5 minute vor citi mai repede și vor înțelege mai bine textul, potrivit unui studiu / FOTO: freepik.com @kristina_igumnova

Elevii care practică această activitate scurtă ar înțelege mai bine ceea ce citesc și ar reuși, în medie, să citească cu 4,4 cuvinte mai mult decât alții, în același interval de timp.



Vă pare imposibil să parcurgeți sute de pagini într-un timp record? Ei bine, există un exercițiu care vă permite să citiți mult mai rapid.

Un studiu publicat în 2023 în jurnalul american de specialitate School Psychology, citat de etudiant.lefigaro.fr, a demonstrat acest lucru.

Realizat în Statele Unite de cercetători de la Universitatea Cornell și Universitatea Syracuse, acest studiu este considerat primul de acest gen care examinează legăturile directe dintre acest exercițiu special și abilitățile academice ale elevilor. Studiul a evidențiat că, prin practicarea acestui exercițiu, elevii nu doar că își sporesc viteza de lectură, dar își îmbunătățesc și înțelegerea textelor citite.

Citește și Afirmațiile „codate” ale profesorilor pentru a descrie atitudinea elevilor: Ce vrea, de fapt, să transmită dascălul, când îl descrie AȘA pe copil părinților lui

Demografia școlii

SURSA FOTO: freepik.com @Wavebreak Media

Studiul a fost realizat în cursul anului școlar 2017-2018 în cinci săli de clasă dintr-o școală din statul New York, unde 70% dintre elevi sunt de culoare și 88% trăiesc sub pragul sărăciei.

Cercetătorii subliniază importanța demografiei școlii, explicând că „disparitățile rasiale și socioeconomice în ceea ce privește rezultatele în lectură rămân semnificative.” La studiu au participat în total 56 de elevi cu vârste cuprinse între 12 și 13 ani.

Trei dintre cele cinci clase au fost selectate aleatoriu pentru a efectua un exercițiu de cinci minute la începutul fiecărei lecții pe parcursul anului școlar.

Celelalte două clase au continuat cu practici academice tradiționale.

Cercetătorii au urmărit să determine dacă acest exercițiu scurt ar putea avea un impact semnificativ asupra abilităților de lectură ale elevilor, având în vedere contextul lor socio-economic și rasial.

Vezi și Aceste DEFECTE arată, de fapt, că ești foarte inteligent, potrivit oamenilor de știință: „Demonstrat de mai multe studii!”

Elevii trebuie să aleagă dintre trei cuvinte pentru a completa spațiul liber

SURSA FOTO: freepik.com @totcmi02

Pentru a măsura efectele exercițiului de cinci minute asupra elevilor, cercetătorii au folosit instrumentul AIMSWeb Maze. Aceasta este o evaluare a înțelegerii lecturii bazată pe programa de clasa a VII-a, în care elevii citesc un pasaj pentru o perioadă de timp stabilită și apoi ajung la o secțiune cu un cuvânt lipsă.

Elevii trebuie să aleagă dintre trei cuvinte pentru a completa spațiul liber. Această evaluare își propune să măsoare înțelegerea și stăpânirea lecturii.

Josh Felver, autorul principal al studiului și psiholog la Universitatea Cornell, a explicat că „acesta este un instrument folosit de multe școli din întreaga lume și este considerat cea mai bună practică pentru evaluarea lecturii.” Felver a adăugat că acest instrument permite testarea repetată pe parcursul anului școlar, ceea ce ajută la observarea răspunsului elevilor la diferite intervenții educaționale și la identificarea celor care ar putea avea nevoie de sprijin academic suplimentar.

Studiul a urmărit să observe cum exercițiul de cinci minute la începutul fiecărei lecții poate influența abilitățile de lectură ale elevilor și să evidențieze dacă acest tip de intervenție scurtă poate contribui la îmbunătățirea performanțelor academice. 

Citește și Elevii care au această atitudine în clasă sunt mai deștepți, spun oamenii de știință: „NU este vorba despre comportamentul celor mai disciplinați!”

Elevii care au practicat exercițiul au obținut scoruri semnificativ mai mari la citire

SURSA FOTO: freepik.com @prostock-studio

În cadrul studiului, elevii au fost evaluați de trei ori: la începutul, mijlocul și sfârșitul anului școlar. Rezultatele au indicat că elevii care au practicat exercițiul de mindfulness au obținut scoruri semnificativ mai mari la citire, atât în ceea ce privește înțelegerea, cât și fluența la nivel de propoziție, comparativ cu cei care nu au participat la acest exercițiu.

Concret, la sfârșitul anului școlar, acești elevi au reușit să citească, în medie, cu 4,41 de cuvinte mai mult decât cei care nu au practicat exercițiul.

Exercițiul pe care l-au efectuat elevii, care pune accent pe atenția la momentul prezent, își are originea în învățăturile budiste și este cunoscut sub numele de „mindfulness”. Aceasta este o practică de meditație care își propune să crească conștientizarea asupra tiparelor de respirație și să cultive gânduri pozitive.

Deși rezultatele studiului sugerează o relație pozitivă între practica mindfulness și înțelegerea lecturii, cercetătorii subliniază că sunt necesare mai multe studii pentru a evalua pe deplin eficiența acestei practici.

Ei doresc să înțeleagă mai bine de ce mindfulness promovează citirea și cum influențează pozitiv creierul.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Autorul articolului: Loredana Iriciuc | Categorie: Recomandari si sfaturi





pixel