Educația copiilor este unul dintre cele mai discutate subiecte în societatea modernă, iar un aspect esențial care influențează performanța elevilor este implicarea părinților.
Profesorul Ovidiu Pânișoară, invitat la DC Edu, a discutat recent despre modul în care investiția părinților în educația copiilor lor poate depăși chiar și rolul școlii.
În acest context, el a evidențiat un „cerc vicios” care afectează calitatea educației și rezultatele elevilor, subliniind că școlile nu sunt întotdeauna locurile unde se găsesc cei mai buni profesori, dar performanța ridicată a elevilor este strâns legată de implicarea constantă a părinților, dar și de un factor esențial: alimentația adecvată a copiilor.
Într-adevăr, este scandalos pentru România anului 2024 să vorbim despre foame și lipsa unei alimentații adecvate în rândul copiilor, dar haideți să vedem care a fost punctul de vedere al profesorului Ovidiu Pânișoară:
„Este un cerc vicios pentru că, la un moment dat, era un mic studiu care spunea că nu neapărat lo școlile cele mai bune și cu rezultatele cele mai bune, sunt cei mai buni profesori. Nu neapărat. Există, evident, profesori foarte buni peste tor. De ce? Pentru că părinții care se duc la acele școli au cerințe de la copiii lor. De aceea se zbat pentru copii acolo. Acei părinți investesc în acei copii. Investiția părinților, câteodată, depășește școala. Adică copiii fac meditații, sunt urmăriți să își facă materia, părinții îi motivează, au un climat bun acasă, au ce mânca în ultimă instanță. Să știți că la un moment dat niște studii spuneau că undeva, în țară, problema fundamentală în anumite zone problema era că acești copiii mergeau flămânzi la școală și în momentul în care un copil merge flămând la școală nu mai are chef de educație”, a spus profesorul Ovidiu Pânișoară, invitat la DC Edu.
După spusele profesorului Ovidiu Pânișoară putem trage o concluzie bine ancorată în realitate dar extem de dureoasă: copiii care trăiesc în sărăcie și care nu au acces la o alimentație adecvată nu vor avea energia și motivația necesară pentru a se concentra asupra studiilor. Din păcate, în România, 41,5% dintre copiii români sunt expuşi riscului de sărăcie.
Fără un mediu stabil și sprijinul părinților, este dificil pentru acești copii să-și atingă potențialul. În astfel de situații, oricât de bun ar fi un profesor, elevii nu pot învăța eficient dacă nevoile lor de bază nu sunt satisfăcute.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.