Legătura dintre droguri, desene animate și mărcile de mașini dezvăluită de comisar-șef Ramona Dabija

Data actualizării: | Data publicării:
Foto: Freepik@ahmadzada
Foto: Freepik@ahmadzada

Consumul de substanțe psihoactive reprezintă o problemă tot mai mare în rândul tinerilor, iar părinții se confruntă cu provocări serioase în a-și proteja copiii de aceste pericole.



Cu toate acestea, abordarea corectă poate face diferența între a ajuta un adolescent să depășească această tentație și a-i agrava situația. Comisar-șef Ramona Dabija, director al Agenției Naționale Antidrog (ANA), a oferit sfaturi valoroase în cadrul emisiunii Culisele Justiției.

Răbdarea este cheia

"Cu răbdare, cu răbdare și iar răbdare. Nu trebuie să abandonăm. Cu răbdare, discuție, comunicare și cu iubire în primul rând," este îndemnul comisarului-șef Ramona Dabija.

Răbdarea este unul dintre pilonii esențiali în relația dintre părinți și adolescenți, mai ales atunci când aceștia trec prin momente dificile.

În contextul consumului de substanțe psihoactive, părinții trebuie să înțeleagă că impulsul de a reacționa agresiv sau de a judeca copilul nu va rezolva problema, ci va pune mai multă presiune pe relația lor. În schimb, dialogul deschis și calm poate să deschidă ușa către soluții reale.

Cele mai frecvente substanțe consumate

Conform analizelor realizate de ANA, consumul de noi substanțe psihoactive este în creștere în rândul tinerilor. Printre cele mai consumate substanțe se numără:

- Cannabisul

- Cocaina

- Ketamina

- Medicamentele (metanfetamine)

”Din analizele pe care le avem la ANA, cele mai consumate substanțe sunt noile substanțe psihoactive: cannabisul, cocaina, ketamina și medicamentele”, a declarat comisarul șef.

Marketing periculos

Ramona Dabija a explicat că aceste substanțe apar sub forme diverse, adesea mascate sub logo-uri atractive, folosind imagini din desene animate sau mărci de mașini cunoscute.

Aceste strategii de marketing sunt menite să capteze curiozitatea tinerilor și să-i atragă către consum. Este crucial ca părinții să fie conștienți de aceste tendințe și să fie vigilenți față de influențele din jurul copiilor lor.

2. Foto: Free... (legatura-dintre-droguri--desene-animate-si-marcile-de-masini-dezvaluita-de-comisar-sef-ramona-dabija_72620800.jpg)

Foto: Freepik@Freeman777

”Aceste metanfetamine care apar sub tot felul de logo-uri care sunt de fapt doar instrumente de marketing. Și aici mă refer la imagini din desene animate, la mărci de mașini care nu fac decât să facă diferența în fața consumatorului în funcție de curiozitățile care l-ar putea atrage”, a informat comisarul-șef.

Pericolele noilor substanțe psihoactive

Metodele prin care aceste substanțe sunt promovate sunt tot mai sofisticate, atrăgându-i pe tineri prin aspecte vizuale care îi intrigă. Totul, de la ambalaj până la promovare, este gândit pentru a fi atrăgător și diferit.

Comisarul-șef Ramona Dabija avertizează că această curiozitate poate fi extrem de periculoasă. "Totul poate fi periculos," a spus ea, adăugând că, deși substanțele pot părea inofensive la prima vedere, efectele lor sunt devastatoare, atât la nivel fizic, cât și mental.

Cum să reacționezi dacă copilul vine și spune „Am încercat”?

 ”Totul poate fi periculos. Important este să știm că există ajutor dacă se cere. Să fim atenți, să nu judecăm. Dacă vine copilul nostru și spune Am încercat trebuie să stăm să-i explicăm, să nu intrăm în panică și să descoperim de ce copilul nostru a încercat”, a declarat comisar-șef Ramona Dabija.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Autorul articolului: Elena Didila | Categorie: Prescolari si Scolari




Articole similare
Cele mai noi articole
Trend - Top citite

pixel