Rezultatele obținute în urma simulării Evaluării Naționale au fost dezamăgitoare, mai ales în ceea ce privește rezultatele la proba de matematică, unde aproape 57% dintre elevi nu au reușit să obțină nota 5.
Conform sintezei rezultatelor prezentate de Ministerul Educației pentru simularea Evaluării Naționale 2024:
La proba de Limba română, 73,98% dintre elevi au obținut nota 5 sau peste 5, iar 44 dintre aceștia au reușit să obțină nota maximă, 10.
La proba de Matematică, doar 42,37% dintre elevi au reușit să obțină nota 5 sau peste 5, în timp ce 91 de elevi au obținut nota 10.
La proba de Limba maternă, 82,93% dintre elevi au obținut nota 5 sau peste 5, iar 22 dintre aceștia au reușit să obțină nota maximă, 10.
SURSA FOTO: freepik.com @syda_productions
Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISMB) a publicat o listă de măsuri de remediere în urma rezultatelor de la simulare.
„Limba și literatura română:
- realizarea `momentului de lectură`, de 5 minute, la începutul fiecărei ore;
- desfășurarea unei activități de gramatică, de minim 5 minute, la începutul fiecărei ore;
- exerciții de identificare a informațiilor esențiale, pornind de la fragmente de text mai scurte;
- diversificarea textelor date elevilor spre lectură și selecția acestora astfel încât să fie acoperite ariile tematice studiate în gimnaziu, accesibile vârstei elevilor;
- exerciții de redactare a unui text, fiind vizate în mod special elementele de ortografie;
- exersarea autoevaluării și interevaluării;
- organizarea unor ateliere de lucru pentru profesorii evaluatori, în vederea uniformizării evaluării;
- organizarea de lectorate cu elevii claselor a VIII-a la care să participe profesorii de limba și literatura română, diriginții, consilierii școlari, la care să fie abordată problematică gestionării timpului de lucru și a emoțiilor;
- organizarea de simulări, la nivel de unitate de învățământ sau la nivelul municipiului București, cu utilizarea unor subiecte de tip examen.
Matematică:
- rezolvarea de subiecte de tip grilă, fără a le da elevilor variantele de răspuns;
- rezolvarea de rebusuri matematice, pentru a facilita fixarea definițiilor;
- derularea de activități de literație, pentru dezvoltarea capacității elevilor de a înțelege un text, de a crea conexiuni și pentru înțelegerea sarcinilor de lucru;
- alegerea unității de măsură pentru estimarea lungimilor/distanțelor, ariilor și volumelor în diferite situații practice;
- rezolvarea unor probleme practice de determinare a unor lungimi sau distanțe folosind raza cercului (de exemplu, calcularea numărului de rotații complete ale roții unui automobil folosind distanța parcursă);
- folosirea materialelor RED existente;
- activitățile de învățare remedială să fie organizate pe grupe, în funcție de nivelul de pregătire al elevilor;
- elevii cu CES să folosească efectiv materialele compensatorii în cadrul activităților curente la clasă;
- organizarea unor ateliere de lucru pentru profesorii evaluatori, în vederea uniformizării evaluării;
- organizarea de lectorate cu elevii claselor a VIII-a la care să participe profesorii de matematică, diriginții, consilierii școlari, la care să fie abordată problematică gestionării timpului de lucru și a emoțiilor;
- organizarea de simulări, la nivel de unitate de învățământ sau la nivelul municipiului București, cu utilizarea unor subiecte de tip examen”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.