Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a subliniat marți că sistemul educațional trebuie să ofere oportunități, nu să devină un risc pentru societate. Acesta a avertizat asupra pericolului de a transforma elevii în simple „instrumente de memorare”, copleșiți de un volum excesiv de materii.
Ministrul a recunoscut că educația românească este încă ancorată în manuale și conținuturi vechi, unele datând din 2004.
„Cred că cu toții avem un scop și scopul acela este să avem grijă ca educația să nu devină un risc pentru națiune, ci să devină oportunitate.
Ca să fiu cinstit, nu m-am simțit foarte confortabil că la început de mandat trebuie să încep cu discuția despre planurile-cadru. Toată lumea știe că e moment de scandal.
Presiunea curriculară. Cu toți o știm. Avem manuale din 2004, conținuturi din 2004. Ultimul strigăt ar fi fost 2021. Atunci trebuia să facem acest lucru.
Doi - presiunea legală. Legea ne obligă să regândim planurile-cadru și în conexiune cu bacalaureatul și cu alte modificări care au apărut acolo.
Trei - poate spun ceva dur, dar știm cu toții oarecum că este măcar un dram de adevăr, chiar cei care nu sunt de acord cu lucrurile pe care le prezint”, a spus ministrul, potrivit Agerpres.
Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a subliniat că sistemul educațional trebuie să ofere oportunități, nu să devină un risc pentru societate.
Acesta a avertizat asupra pericolului de a transforma elevii în simple „instrumente de memorare”, copleșiți de un volum excesiv de materii.
„Să nu ne transformăm copiii în hamali care să poarte cursuri peste cursuri, ore peste ore, discipline peste discipline. E foarte important și acesta este un argument pentru mine moral, psihologic.
Cu toții știm că zona de alfabetizare științifică nu arată bine în țară.
De aceea să știți că eu m-am gândit de multe ori până când am spus, nu-i prea ușor când un ministru vorbește de risc de securitate națională pentru un domeniu. Este o chestie importantă.
Am stat și m-am gândit mult dacă să spun asta în spațiul public, dar când am văzut ultimele analize legate de numerația, aliterația la nivel de liceu, când am văzut competențele adulților... Este un risc de securitate națională, nu mai putem continua așa”, a mai precizat Daniel David.
Ministerul Educației nu consideră planurile-cadru prezentate ca fiind versiunea finală.
„Am venit cu propuneri și am spus clar că nu avem pretenția ca acestea să rămână neschimbate. Vrem să găsim un echilibru între științe, religie, identitate națională și abilități pentru viață”, a explicat Daniel David.
Acesta a mai adăugat că planurile-cadru vor fi aprobate doar dacă vor fi „larg îmbrățișate de sistemul educațional”.
Ministrul consideră că esențial nu este numărul de ore din programă, ci eficiența metodelor de predare.
„Problema nu este legată de numărul de ore. Dați-mi modele bune și adăugăm câte ore trebuie ca acel model să funcționeze, dar avem nevoie de alte modele. Când știu cât de prost merg lucrurile și aud că nu trebuie să schimbăm, nu modificăm - nu este în regulă”, a mai subliniat Daniel David.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.