Ministrul Educației Daniel David se declară uimit de valul de critici și reacții dure venite din partea opozanților noilor modificări din sistemul de învățământ, subliniind că mulți dintre aceștia nici măcar nu au citit proiectul: „Cu critici și înjurături, fără a citi, ce vrem să facem, copiii vor merge în continuare la școală, degeaba!”
Pentru a clarifica și a explica modificările propuse, Ministerul Educației a lansat un calendar de dezbateri online.
Începând cu 11 februarie, profesorii de științe și limbi moderne sunt încurajați să participe activ la discuții și să vină cu argumente și propuneri.
Prima sesiune de consultare este programată marți seara și va fi dedicată cadrelor didactice care predau istorie, geografie și alte discipline pentru care numărul de ore din trunchiul comun ar urma să fie redus.
„Așa, laude și critici sau înjurături nu contribuie la dezbatere, mai ales că am spus că proiectele care vor rezulta trebuie să aibă un suport larg în comunitate, altfel restartăm procesul.
Mă întâlnesc cu oameni care nu citesc planurile cadru, au teoriile lor, nu se uită la ce am scris acolo”, a precizat Daniel David, conform Știrile PRO TV.
În timp ce profesorii sunt împărțiți în opinii, o organizație de părinți a anunțat că sprijină ideea specializării materiilor în ultimii doi ani de liceu, considerând-o un pas necesar pentru eficientizarea învățării și adaptarea la cerințele actuale ale pieței muncii.
„Chiar susținem această modificare pentru că este mare nevoie de ea! Și dacă ne tot împiedicăm și tot rămânem în urmă o să avem aceași învățământ de acum 70 de ani! Aceste planuri cadru pentru liceu sunt un pas înainte curajos”, susține Daniel Târnovschi, reprezentanta FEPAL, conform sursei citate.
Cătălin Ciupală, profesor de matematică, atrage atenția că modificările din sistemul de învățământ trebuie comunicate clar, astfel încât să fie înțelese nu doar de profesori, ci și de elevi și părinți.
„Dacă ne permiteți un sfat, ar trebui să fie foarte foarte bine explicate, într-un limbaj accesibil tuturor persoanelor, pentru că nu doar profesorii sunt implicați, ci și elevii și părinții”, a subliniat acesta.
În România, liceenii studiază în prezent 15 materii și petrec aproximativ 35 de ore pe săptămână la școală, un program mult mai aglomerat comparativ cu alte sisteme europene.
În Germania, elevii din ultimul an de Gymnasium au doar 4-5 materii de bază, alături de 3-4 opționale. Un model similar se regăsește și în Spania, Franța, Marea Britanie și țările nordice, unde elevii își pot concentra atenția pe disciplinele care îi interesează cel mai mult.
Comparând performanțele elevilor la testele internaționale, se observă clar că abordarea adoptată de alte state europene este mai eficientă decât cea din România, unde supraîncărcarea programului școlar afectează procesul de învățare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.