Începutul anului școlar se profilează din nou ca o încercare nereușită a autorităților locale, afectând zeci de mii de preșcolari și elevi.
Mulți dintre aceștia vor fi nevoiți să-și desfășoare activitățile didactice în condiții precare, cum ar fi containerele, sălile de sport sau clădirile vechi și degradate, aflate adesea la o distanță considerabilă de locuințele lor. Cu toate că noul cadru legislativ în domeniul Educației prevede ca elevii din clasele primare să participe la ore doar în prima parte a zilei, realitatea din teren indică altceva, cu învățământul organizat în trei schimburi.
Din inima localității Vedea din județul Giurgiu, doi tineri pionieri pășesc hotărâți în curtea școlii. Însă în prezent, această curte este reprezentată doar printr-un strat de asfalt așternut pe suprafața fostului teren de sport. Clădirea principală a școlii a intrat într-un proces amplu de renovare din luna iulie, iar termenul estimat pentru finalizarea lucrărilor nu survine mai devreme de primăvară. Între timp, aproximativ 230 de elevi se văd nevoiți să-și desfășoare activitatea școlară în containere temporare, care din nefericire încă nu au fost livrate. Surprinzător, decizia de a opta pentru această soluție de avarie a fost luată de către Consiliul Local abia în luna august.
În aceste containere improvizate, mobilierul rămâne același ca cel vechi, care odinioară era depozitat în cadrul bibliotecii școlare. Astfel, condițiile improprii de învățare și lipsa resurselor adecvate ar putea afecta calitatea actului educațional, lăsându-i pe cei mici într-o situație dezavantajoasă.
Ion Ghimpețeanu, inspector școlar în Giurgiu, a declarat la Știrile PRO TV: „N-am primit nicio informație până acum, de la clădirea care intră în reabilitare”.
Între timp, în Hoghilag, localitate pitorească din Sibiu, lucrurile avansează cu un ritm încetinit. Primarul zonei a făcut cunoscut că sala de sport va fi obligată să îmbrățișeze toate clasele, având în vedere că reconstrucția clădirii școlii este pe cale să se încheie, cu o probabilitate vagă de finalizare în primăvară. În satul învecinat, grădinița pare a fi încă într-un stadiu incipient, însă muncitorii sunt pe poziții. În alte colțuri ale țării, situația este chiar și mai sumbră.
După trecerea a două luni și jumătate, directorul Școlii 149 își face simțită prezența pentru a anunța că instituția sa va fi supusă unei ample operațiuni de reabilitare. Cu toate acestea, înțelegerea exactă a momentului rămâne în ceață. Ceea ce se știe cu certitudine este că sute de elevi vor fi aruncați în necunoscut. Aceasta se întâmplă în pofida faptului că părinții au primit o notificare oficială, purtând semnătura și ștampila directorului, în care li se comunica că micuții lor vor fi transferați către alte trei unități școlare.
De la grupele pregătitoare până la clasele a VII-a, elevii vor trebui să îndure o organizare școlară în trei ture, cu ore reduse la 40 de minute și pauze minime de 5 minute. Această schemă se abate cu îndrăzneală de la prevederile legii, care stipulează 45 de minute pentru fiecare curs, pauze de 15 minute și un interval de recreere de 20 de minute.
Deși legea nouă a Educației pune în lumina reflectoarelor faptul că elevii din nivelul primar ar trebui să aibă o singură sesiune de cursuri, dimineața, realitatea în școlile aglomerate sau aflate în stadiul de șantier a amânat aplicarea acestei prevederi până în anul școlar 2029/2030.
În București, astfel de cazuri sunt răspândite precum frunzele în toamna târzie. Inspectoratul Școlar al Capitalei a ales să rămână tăcut în fața solicitării sursei citate de a face publică lista școlilor care s-au văzut nevoite să mute elevii în 3 schimburi de cursuri, cu ore reduse.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.