Până pe la 12 ani, copiii abia încep să înțeleagă cum funcționează relațiile în viața reală. În curtea școlii învață să vorbească, să-și rezolve conflictele și să facă față provocărilor sociale.
Aici încep să-și construiască abilități esențiale, cum ar fi inteligența emoțională și gândirea critică, prin interacțiuni directe.
Însă, în momentul în care ajung să fie aduși în grupuri de WhatsApp sau alte platforme de mesagerie, toată această interacțiune directă dispare. Imaginați-vă cum se simte un copil când este scos dintr-un grup de mesaje, fără să știe exact ce s-a spus despre el sau de ce a fost lăsat deoparte. Nu mai e nimic vizibil sau clar – doar un val de panică și confuzie.
SURSA FOTO: Freepik.com@uflypro
De aceea, mulți experți spun că accesul la astfel de grupuri ar trebui să fie permis doar după clasa a VI-a, când copiii au deja mai multe instrumente emoționale și sociale pentru a face față acestei lumi virtuale.
Vezi și Urania Cremene: „Cu cât cocoloșim mai tare copiii, cu atât ei devin mai degrabă victime”
Această temă a fost abordată și de Oana Moraru, cadru didactic, dar și specialist în parenting, în cadrul unei emisiuni.
„Până la 12 ani copiii abia navighează în straturile cele mai de jos ale relaționărilor sociale reale, fizice, în curtea școlii. Acolo sunt achizițiile cele mai importante de schimb de replici, experiențe, de schimb de priviri, se dezvoltă gândirea critică și inteligență emoțională în schimb direct.
Copiilor le e foarte greu să facă asta. În mediul virtual, sentimentul că unii copii sunt respinși (n.r scoși din grup) dintr-un spațiu pe care nu-l văd, la care nu au acces, nu știu ce s-a discutat despre ei, în curtea școlii văd, simt de la distanță, privesc etc.
Faptul că eu acum am fost scos de pe grupul acestor 5 băieți aruncă emoțiile copilului într-o panică extraordinară de la care nu mai poți construi. Nu ai apucat să construiești baza ei de fapt ridici ștacheta către niște zone incredibile ale conflictului uman pe care nici eu la vârsta mea nu-l pot controla cu ușurință. Grupuri de watsapp după clasa a VI-a încolo și cu control parental”, a explicat Oana Moraru, profesoare, dar și specialist în parenting, în cadrul emisiunii SmartJob.
De asemenea, ea spune că nu ar trebui ascuns de copii timpul pe care tu ca părinte îl petreci pe social media, însă nu ar trebui să arăți cu exactitate ce anume urmărești.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.