Oana Moraru: „Școala românească, așa cum a fost testată și analizată de PISA, e fără impact! Una dintre cele mai netransformaționale școli în Europa”

Data publicării:
Oana Moraru: „Școala românească, așa cum a fost testată și analizată de PISA, e fără impact! Una dintre cele mai netransformaționale școli în Europa” / FOTO: freepik.com @oksix
Oana Moraru: „Școala românească, așa cum a fost testată și analizată de PISA, e fără impact! Una dintre cele mai netransformaționale școli în Europa” / FOTO: freepik.com @oksix

Oana Moraru, expert în educație și parenting, a analizat recent o problemă acută a sistemului educațional din România: „școala nu are impact în România! Deloc! Nu formează nimic! Copiii trec ca gâsca prin apă pe-acolo”.



Oana Moraru a subliniat că școala românească nu este echitabilă și nu reușește să răspundă nevoilor tuturor copiilor.

„Școala nu e echitabilă! Adică, școala românească, așa cum a fost testată și analizată de testele PISA, este una dintre cele mai netransformaționale școli în Europa. Adică, fără impact!”, a spus experta într-un interviu pentru Europa Liberă România.

„Pe categoriile astea sociale cu șansa a doua, din zonele nedezvoltate economic, școala nu are impact în România! Deloc! Nu formează nimic! Copiii trec ca gâsca prin apă pe-acolo.

Intră cu deficite mari, ies cu deficite, ies cu ură, frustrare, furie și cu negânditul critic”, mai subliniază Oana Moraru.

CITEȘTE ȘI Oana Moraru: „În școala românească există trei mari șocuri. Acolo programele s-au rupt! Le trântim copiilor în cap o mulțime de informații și avem pretenții”

Oana Moraru: „Câte întrebări știu să-și formuleze tinerii și la câte probleme?”

Mai mult decât atât, Oana Moraru arată că elevii nu ies cu o gândire critică din școală:

„Ce înseamnă negânditul critic? Înseamnă gândire de calitate foarte proastă. Înseamnă viziunea de tunel, înseamnă mult gândire mistică, deducții false, înseamnă reflexul de a te plia comunitar cu trenduri de gândire fără să-mi pun întrebări de niciun fel, fără să fiu sceptic.

Sunt studii care arată că Produsul Intern Brut în România depinde efectiv de cantitatea de materie cenușie pe care o produce școala în acești termeni: câte întrebări știu să-și formuleze tinerii și la câte probleme?”

VEZI ȘI Oana Moraru: „Sper din toată inima ca toți părinții din lume să vadă filmul ăsta de pe Netflix!” Critici: „Una dintre cele mai puternice producții TV ale ultimelor decenii!”

Școala, o sursă de inechitate și o barieră în fața progresului

În plus, Oana Moraru a atras atenția asupra unui alt aspect fundamental al educației din România – diferențele uriașe dintre familiile cu resurse financiare și cele care se află într-o situație economică precară.

„Avem o școală neechitabilă. Sunt familii din mediul urban cu bani care reușesc să susțină minimal prin meditații, ăștia au șansa 1. Jumătate din Românie e lăsată în întuneric și pe mâna telefonului și a TikTok-ului”, a mai spus experta. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Autorul articolului: Loredana Iriciuc | Categorie: Recomandari si sfaturi





pixel