În ultimii cinci ani, România pare să fi stagnat în ceea ce privește performanțele școlare, conform rezultatelor recente ale Evaluării Competențelor de bază a elevilor de 15 ani (PISA 2022), organizată de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE).
Într-un clasament al țărilor UE participante, țara noastră se află pe penultimul loc, devansând doar Bulgaria, care a înregistrat regrese semnificative.
Comparativ cu evaluarea anterioară, în care România obținea 428 de puncte la citire, 430 la matematică și 428 la științe, rezultatele actuale indică o stagnare, cu un scor mediu de 428 de puncte pentru fiecare domeniu. Acest lucru plasează țara la o distanță de aproximativ 50 de puncte sub media OCDE și cu aproximativ 100 de puncte în spatele liderului european, Estonia.
În detaliu, la nivelul fiecărei evaluări, România ocupă locul 45 la matematică și citire și locul 48 la științe, într-un grup de 80 de țări și teritorii participante. Aceste rezultate aruncă o lumină asupra provocărilor educaționale cu care se confruntă țara și indică necesitatea unor eforturi semnificative pentru a îmbunătăți sistemul educațional și a aduce elevii români la standarde internaționale mai ridicate.
În cadrul Uniunii Europene, România se află într-o poziție delicată, reușind să depășească doar Bulgaria în evaluarea competențelor de bază a elevilor de 15 ani (PISA 2022). Bulgaria, la rândul ei, a înregistrat un regres semnificativ la matematică (-19 puncte) și citire (-16 puncte), precum și un regres minor la științe (-3 puncte) în comparație cu rezultatele din PISA 2018. Este de remarcat că acum cinci ani, Bulgaria se situa înaintea României la capitolul matematică.
În contextul țărilor participante la evaluare, România se clasează în a treia categorie, adică țările cu rezultate sub media OCDE. Primele două categorii includ țările cu rezultate statistic superioare mediei OCDE și cele cu rezultate statistic similare mediei OCDE. Această poziționare indică o provocare majoră pentru sistemul educațional românesc și subliniază necesitatea unor intervenții urgente pentru a îmbunătăți performanțele elevilor și a alinia țara la standardele educaționale internaționale.
Singapore – 575 puncte
Macao (China) – 552 puncte
Taipei Chinezesc (denumirea OCDE) – 547 puncte
Hong Kong (China) – 540 puncte
Japonia – 536 puncte
Singapore: 543 puncte
Irlanda – 516 puncte
Japonia – 516 puncte
Coreea de Sud – 515 puncte
Taipei Chinezesc (denumirea OCDE) – 515
Singapore – 561 puncte
Japonia – 547 puncte
Macao (China) – 543 puncte
Taipei Chinezesc (denumire OCDE) – 537 puncte
Coreea de Sud – 528 puncte.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.