Bacalaureatul ediţia 2025 a început cu o schimbare interesantă de traseu, întinzând la maxim programul de lucru şi nervii profesorilor şi ai tinerilor absolvenți.
Peste 150.000 de liceeni din anul terminal au pășit în fața examenului de Bacalaureat, începând cu proba orală de competențe la limba română.
Citește și „Simulare tehnică pentru probele orale de la BAC 2025, în liceele din toată țara”
Deși subiectele nu au ridicat dificultăți majore, examenul a oferit elevilor oportunitatea de a-și demonstra abilitățile de comunicare și de a-și arăta cunoștințele dobândite pe parcursul liceului.
Cu toate acestea, chiar dacă proba orală este mai puțin stresantă decât cele scrise, pentru mulți dintre elevi a reprezentat un prim pas important spre obținerea diplomei de Bacalaureat și, implicit, spre începerea unui nou capitol al vieții lor, fie că este vorba de continuarea studiilor, fie de integrarea pe piața muncii.
SURSA FOTO: Freepik.com@The Yuri Arcurs Collection
„Pentru mine, proba orală la Limba și Literatura Română a fost destul de obositoare, deoarece, deși eram programată la ora 16:00, faptul că am avut posibilitatea de a merge acasă nu a fost un avantaj.
Oboseala acumulată pe parcursul întregii zile a fost un mic obstacol în concentrarea mea. Subiectele au fost accesibile, o părere susținută și de colegii mei.
Cred că orice elev ar putea obține un calificativ bun cu puțină implicare. Personal, aș fi preferat desfășurarea probelor ca în ceilalți ani, pentru că în acest fel programul școlar a fost perturbat, dar și rutina elevilor și profesorilor.
Cred că o soluție ar fi montarea de aer condiționat în școli; astfel, elevii nu ar fi nevoiți să susțină probele iarna pentru a evita căldura din clase”, a spus Scutariu Lavinia, XII B.
„Fac parte dintr-o generație care consideră că nu este neapărat nevoie de o diplomă pentru a reuși în viață”
„Bacalaureatul reprezintă un pas important în realizarea aspirațiilor tinerilor și pune bazele viitorului lor adult. Din punctul meu de vedere, schimbările aduse brusc la nivelul programului de desfășurare a competențelor sunt atât benefice, cât și negative.
Aglomerarea activităților lasă o amprentă asupra elevilor, iar organizarea precară îi determină pe aceștia să-și modifice programul de studiu, la care au muncit luni întregi.
Pe de altă parte, „rarefierea” desfășurării Bacalaureatului reprezintă o gură de aer pentru tineri. Aceștia au fost salvați de orele infernale din căldură și de o parte din emoțiile acumulate în timpul verii.
Dacă ar trebui să sintetizez părerile elevilor, majoritatea ar fi de acord cu desfășurarea competențelor dimineața și posibilitatea de a avea restul zilei liber.
De ce? Simplu! Programul de studiu devine o rutină greu de urmat pentru mulți tineri, iar situația actuală, cu dimineața la școală și după-amiaza la competențe, le distruge energia și continuitatea.
Așadar, în contextul prezentat, consider că o soluție ar fi realizarea unui program care să țină cont de un echilibru între activitățile școlare și viața elevilor, nu doar de condițiile vremii. În ciuda acestei situații, cred că în jur de 75% dintre elevii români, poate chiar mai puțini, sunt interesați de rezultatele la examen și acordă o mare importanță educației.
Mi-e greu să apreciez un procent exact, deoarece fac parte dintr-o generație care consideră că nu este neapărat nevoie de o diplomă pentru a reuși în viață”, a explicat la rândul său eleva Pîrpălă Florentina.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.