Într-un episod al podcastului „Celebru & Părinte”, Marius Gheorghiu l-a avut invitat pe marele profesor Florian Colceag, supranumit „antrenorul de genii”. Subiectul central al discuției a fost educația și cum poate fi aceasta transformată pentru a pune în valoare potențialul autentic al copiilor.
Profesorul Colceag a subliniat importanța identificării și dezvoltării talentelor naturale ale copiilor. Potrivit acestuia, învățământul modern face greșeala de a pune accentul pe memorare mecanică și teme excesive, ceea ce paralizează creativitatea.
„Ca să scoți un învățământ de calitate trebuie să te duci în primul rând la calitățile copiilor, să le dezgropi, după care să le antrenezi până la perfecțiune. Nu toceală! În momentul în care îi pui la tocit, la făcut teme peste teme peste teme pentru acasă i-ai nenorocit! Ei își paralizează emisfera dreaptă care e creativă”, a spus profesorul Florian Colceag în podcastul Celebru și Parinte cu Marius Gheorghiu.
SURSA FOTO: freepik.com @prostock-studio
Discuția s-a concentrat apoi pe durata temelor și cât timp ar fi ideal ca elevii să aloce acestora. „Cât timp să aloce un copil pentru a-și face temele?” a întrebat Marius Gheorghiu.
Florian Colceag a oferit un exemplu personal: „Vă mărturisesc că eu când eram copil nu mi-am făcut niciodată temele. Niciodată! Nu m-au interesat notele. În clasa a XII-a, am avut chiar o tentativă nereușită, în ultimul semestru, aveam note bune, dar am vrut să am și eu o notă de 1. M-au umplut profesorii de 2 și 3, dar nu mi-au dat 1. Voiam să am toată colecția de note. Toți profesorii râdeau de mine că voiam 1, îi rugam.
SURSA FOTO: freepik.com @syda_productions
Invitat să descrie o zi ideală în sistemul educațional, profesorul Colceag a povestit despre un exemplu inspirator din Italia, în timpul războiului.
„Dacă ar fi să resetați sistemul de învățământ complet, cum ar arăta o zi de școală ideală?” a întrebat Marius Gheorghiu.
„Vă dau un exemplu. Un profesor de școală generală din zona de munte a Italiei, în perioada războiului, unde era sărăcie mare și copiii abia puteau să meargă la școală, a ajuns la bătrânețe să fie vizitat de ziua lui de cei mai bogați și prosperi oameni din Italia care toți i-au fost elevi când erau mici. Cum i-a educat?
Păi, intră un copil. Afară ploua, el era ud și plin de noroi și-l întreba: `ce s-a întâmplat Giovanni?` `Ploua rău de tot domnule profesor și a ieșit un câine, a intrat în niște mărăcini și m-am speriat și am căzut în noroi.` `O, ce interesant! Copii, ce știți voi despre ploaie și despre tunete și despre fulgere?` Ridică un copil mâna. `E Sf. Ilie care hodorogește căruța lui prin cer`. `Nu, mă, prostule`, îi zice altul, `e o scânteie electrică pentru că bunicul are un aparat de radio care când fulgeră pârâie groaznic.`
Ei învățau unii de la alții! Marele talent al profesorului era să le pună întrebări. Ei puteau oricând să găsească soluții, nu trebuiau să tocească! I-a învățat să fie analitici, să înțeleagă realitatea.
Bineînțeles, știau să scrie, să citească, dar dacă au învățat să gândească... Trebuie să știi să gândești, să analizezi, să faci diferențe, să înțelegi legăturile dintre fenomene”, a mai spus prof. Florian Colceag.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.