Prof. Florian Colceag, antrenorul de genii: „Problema e la profesori, trebuie să se deștepte! Dacă îi pun pe copii să facă exerciții la nesfârșit, ei se prostesc”

Data actualizării: | Data publicării:
Prof. Florian Colceag, antrenorul de genii: „Problema e la profesori, trebuie să se deștepte! Dacă îi pun pe copii să facă exerciții la nesfârșit, ei se prostesc” / FOTO: freepik.com @alf061
Prof. Florian Colceag, antrenorul de genii: „Problema e la profesori, trebuie să se deștepte! Dacă îi pun pe copii să facă exerciții la nesfârșit, ei se prostesc” / FOTO: freepik.com @alf061

Într-un episod al podcastului „Celebru & Părinte”, Marius Gheorghiu l-a avut invitat pe marele profesor Florian Colceag, supranumit „antrenorul de genii”. Unul dintre subiectele discuției a fost educația care pune accent pe memorare și repetiție. Expertul atrage atenția asupra faptului că aceste metode pot avea efecte negative asupra dezvoltării copiilor.



Florian Colceag subliniază că multe dintre dificultățile din sistemul educațional pornesc de la profesori, care nu reușesc să se adapteze noilor cerințe ale generațiilor actuale.

Marea problemă e la profesori care ei trebuie să se deștepte și să înțeleagă. Tehnica de lucru e complet diferită. Copiii mai mici vizualizează mai ușor, dar dacă îi pui să tocească, să facă o grămadă de exerciții la nesfârșit, ei se prostesc, a spus marele profesor Florian Colceag în cadrul podcastului Celebru și Parinte cu Marius Gheorghiu

El atrage atenția asupra unei perioade critice: pubertatea. În această etapă, dacă elevii sunt supuși unor metode greșite, capacitatea lor de înțelegere scade semnificativ. Acest lucru duce la frustrări și comportamente agresive.

„Când intră în pubertate, le scade capacitatea de înțelegere groaznic de tare și îi bagi în frustrări. Au comportamente agresive, socotesc că-s neînțeleși și exact așa sunt, neînțeleși”, adaugă profesorul. 

Citește și Prof. Florian Colceag, antrenorul de genii: „În momentul în care pui copiii la tocit, la făcut teme peste teme, i-ai nenorocit! Își paralizează emisfera dreaptă”

Prof. Florian Colceag: „Nu e despre tabla înmulțirii și nu le trebuie!”

„Dar asta de ce? Pentru că dându-le informații care nu sunt utile în sensul că ei uneori, poate sunt mai mici și nu înțeleg că le trebuie tabla înmulțirii. Dar nu e despre tabla înmulțirii aici...”, spune moderatorul Marius Gheorghiu.

„Nu e despre tabla înmulțirii și nu le trebuie! Vrei să înmulțească, faci cu Soroban. Calcul mental, totul se face în cap. Tehnica Soroban e cu un fel de numărătoare pe care o vizualizezi, nu trebuie să ții minte rezultatul!”, răspunde prof. Florian Colceag.

SURSA FOTO: freepik.com @Burdun

El își amintește propriile experiențe din copilărie, când a fost forțat să învețe tabla înmulțirii prin repetiție. Rezultatul? Deși inițial a reușit să o memoreze, ulterior a uitat-o din cauza lipsei de context și de sens practic.

„Pe mine m-a forțat o mătușă să învăț tabla înmulțirii în clasa I. Am învățat-o, m-a pus să o repet încă o dată și încă o dată și am uitat-o”, a adăugat „antrenorul de genii”.

„Repetiția e mama plictiselii”

O altă idee preconcepută din sistemul educațional este că „repetiția e mama învățăturii”. Colceag demontează acest mit și îl reinterpretează: „Repetiția e mama plictiselii! Dacă doar repeți tabla înmulțirii ca să vezi dacă ai ținut-o minte fără să-i dai niciun reper...”. 

Colceag insistă asupra faptului că orice proces de învățare trebuie să fie ancorat în înțelegere și să aibă aplicabilitate practică. Altfel, riscă să devină o simplă activitate mecanică, fără efecte benefice asupra dezvoltării cognitive.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Autorul articolului: Loredana Iriciuc | Categorie: Recomandari si sfaturi




Articole similare
Cele mai noi articole
Trend - Top citite

pixel