Prof. Mariana Badea, despre fenomenul periculos din sistemul educațional românesc: O problemă cu efecte devastatoare

Data publicării:
Profesor, Mariana Badea. Foto: DC Edu
EXCLUSIV
Profesor, Mariana Badea. Foto: DC Edu

Sistemul educațional din România continuă să se confrunte cu probleme sistemice grave, care afectează direct calitatea actului educațional și viitorul copiilor noștri. 



Deși discursurile politicienilor menționează frecvent educația ca o prioritate națională, realitatea din școli demonstrează o nepăsare generalizată, o lipsă de comunicare între decidenți și profesori și o politizare excesivă a funcțiilor de conducere.

Aceste probleme au fost aduse în discuție de profesoara Mariana Badea și de prof. univ. dr. Sorin Ivan, în cadrul unei emisiuni DC Edu.

Nepăsarea la nivel decizional

Profesoara Mariana Badea a expus o situație emblematică pentru starea actuală a sistemului educațional, descriind experiențele sale în cadrul Comisiei Naționale de Limba și Literatura Română din Ministerul Educației:

”Atitudinea generalizată la nivelul țării și al învățământului, implicit, este nepăsarea. Nimănui nu-i pasă de nimic. Eu am fost ani de zile în Comisia Națională de Limba și Literatură Română a Ministerului Educație și la întâlnirile lunare veneau domnii aceștia care fac subiectele, care acum se numesc Centrul Național de Politici de Evaluare, să știți că să uitau așa peste noi. Și noi stăteam acolo cuminței și așteptam să spunem și noi, cei de la clasă, care ne uităm în ochii copiilor și înțelegeam copilul ăla ce gândește, ce îl interesează, și ei se uitau așa peste noi și mormăiau ceva și plecau”

Lipsa comunicării și prioritățile false

Prof. univ. dr. Sorin Ivan a continuat discuția, subliniind că această problemă nu este una izolată, ci o realitate răspândită la nivel național. În timp ce educația este prezentată ca o prioritate în discursurile politicienilor, în practică, situația este complet diferită:

”Este o lipsă de comunicare între decidenți și profesori și adevărați experți a educației. Aasta e foarte grav pentru că pe de o parte vorbim de educație toți politicienii, candidații la alegeri, afirmă cel puțin educația ca prioritate națională, au în programele lor și când ne întoarcem la realitatea școlii iată nepăsare” a continuat prof. univ. dr. Sorin Ivan.

Politizarea funcțiilor de conducere

O altă problemă semnalată de prof. univ. dr. Sorin Ivan este politizarea excesivă a sistemului educațional. Mulți dintre cei care ocupă funcții de conducere în educație nu sunt numiți pe baza competențelor sau a valorii lor individuale, ci pe criterii politice. Acest fenomen are un impact negativ asupra calității deciziilor luate și, implicit, asupra întregului sistem educațional.

”Trebuie să mai spunem un lucru pe care noi l-am mai spus și care e trist dar e adevărat: nu toți cei care ocupă funcții de conducere roluri de decidenți au și o acoperire în competențe. Vorbim de politizarea sistemului. Există și așa ceva. Nu toți sunt puși pe meritocrație și pe valoarea individuală ca să ne așteptăm la astfel de abordări și atunci ajungem tot la profesor, la conștiința lui, la valoarea lui, la implicarea lui”, a concluzionat prof. univ. dr. Sorin Ivan.

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Autorul articolului: Elena Didila | Categorie: Dezvoltare intelectuala




Articole similare
Cele mai noi articole
Trend - Top citite

pixel