Profesor de la NYU: „Patru reguli simple care, dacă sunt respectate de părinți și școli, pot salva sănătatea mintală a copiilor noștri”

Data publicării:
Profesor de la NYU: „Patru reguli simple care, dacă sunt respectate de părinți și școli, pot salva sănătatea mintală a copiilor noștri” / FOTO: freepik.com @syda_productions
Profesor de la NYU: „Patru reguli simple care, dacă sunt respectate de părinți și școli, pot salva sănătatea mintală a copiilor noștri” / FOTO: freepik.com @syda_productions

În ultimul timp, întrebarea „Când – și dacă – să-i oferi copilului tău un smartphone?” a devenit un subiect fierbinte printre părinți.



Mulți părinți invocă dovezi clare că rețelele sociale pot crește riscul apariției problemelor de sănătate mintală, folosindu-le ca argument pentru a limita accesul copiilor la smartphone-uri. Totuși, aplicarea acestor reguli acasă se dovedește dificilă, mai ales din cauza presiunii sociale venite din partea colegilor.

Jonathan Haidt, profesor la Universitatea New York (NYU) și autorul cărții The Anxious Generation, este unul dintre inițiatorii mișcării „copilăriei fără smartphone-uri”. El oferă, conform CNBC, câteva sfaturi valoroase părinților care se confruntă cu această provocare, subliniind că succesul în gestionarea utilizării smartphone-urilor de către copii depinde de o abordare colectivă din partea părinților.

SURSA FOTO: freepik.com @syda_productions

„Motivul pentru care această problemă este atât de răspândită și pentru care mulți părinți se simt neputincioși este că, atunci când fiecare acționează pe cont propriu și îi spune copilului: «Nu, nu vei primi un smartphone», copilul răspunde: «Dar sunt singurul fără telefon. Sunt exclus»”, a explicat Haidt.

„Când acționăm individual, suntem prinși într-o capcană și lucrurile devin din ce în ce mai dificile. Pentru că este o problemă de acțiune colectivă, singura soluție reală este să lucrăm împreună”, a adăugat el.

Haidt a prezentat ceea ce el numește „patru norme simple” care pot ajuta părinții să amâne oferirea smartphone-urilor copiilor și adolescenților.

„Două dintre aceste norme necesită intervenția guvernului, iar celelalte două nu”, a explicat el. „Patru reguli simple – iar dacă majoritatea dintre noi le urmăm, putem rezolva această problemă.”

CITEȘTE ȘI Singurul lucru pe care trebuie să-l înveți pe copilul tău ca să nu renunțe ușor. Psihologii susțin o tehnică ce dezvoltă perseverența și încrederea în sine

Regula nr. 1: Fără smartphone-uri înainte de 14 ani

 

Jonathan Haidt recomandă să nu le oferim copiilor smartphone-uri înainte de vârsta de 14 ani.

„Un smartphone nu este doar un telefon – este o fereastră prin care lumea întreagă ajunge la copilul tău”, avertizează el. În schimb, sugerează telefoane simple, de tip „flip”.

Un studiu realizat de Sapien Labs în 2023, pe 27.969 de tineri, arată că cei care primesc smartphone-uri mai târziu suferă mai puțin de probleme de sănătate mintală.

De exemplu, stresul a fost raportat de 74% dintre fetele care au primit primul telefon la 6 ani, față de 52% la cele care l-au primit la 15 ani.


Regula nr. 2: Fără rețele sociale înainte de 16 ani

 

Haidt insistă ca accesul copiilor la rețelele sociale să fie amânat până la 16 ani.

Cercetările arată că social media afectează încrederea și sănătatea emoțională a adolescenților.

Platformele încearcă să introducă măsuri de protecție – de exemplu, Instagram a creat conturi private pentru utilizatorii sub 16 ani, iar YouTube a lansat aplicația YouTube Kids.

Totuși, Haidt consideră că guvernele ar trebui să impună verificări stricte ale vârstei, așa cum a făcut Australia.

SURSA FOTO: freepik.com @syda_productions


Regula nr. 3: Școli fără telefoane

 

O altă regulă importantă este interzicerea telefoanelor mobile în școli.

Haidt subliniază că atât profesorii, cât și elevii recunosc că prezența telefoanelor afectează capacitatea de concentrare și învățare.

El propune ca această măsură să fie reglementată oficial.

Regula nr. 4: Recreere fizică zilnică

Ultima recomandare a lui Haidt este ca elevii să aibă cel puțin o oră de activitate fizică pe zi.

„Copiii au nevoie de joacă liberă și mișcare pentru a-și dezvolta sănătatea mintală și emoțională”, spune el.

Sportul nu doar că îmbunătățește starea de spirit, dar ajută și la formarea rezilienței și a abilităților sociale.

În plus, activitățile fizice reduc timpul petrecut în fața ecranelor și susțin un stil de viață echilibrat.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Autorul articolului: Loredana Iriciuc | Categorie: Recomandari si sfaturi





pixel