Profesorii săraci din această țară, respinși de către părinți pentru că reprezintă un „risc” pentru viitorul copiilor lor: „Nu poate nici măcar să-și asigure propriile nevoi!”

Data publicării:
Profesorii săraci din această țară, respinși de către părinți pentru că reprezintă un „risc” pentru viitorul copiilor lor: „Nu poate nici măcar să-și asigure propriile nevoi!” / FOTO ILUSTRATIV: freepik.com @Wavebreak Media
Profesorii săraci din această țară, respinși de către părinți pentru că reprezintă un „risc” pentru viitorul copiilor lor: „Nu poate nici măcar să-și asigure propriile nevoi!” / FOTO ILUSTRATIV: freepik.com @Wavebreak Media

În această țară, părinții resping profesorii săraci pentru copiii lor, considerând că situația financiară a învățătorului sau învățătoarei influențează viitorul celor mici. 



Înntr-o țară unde educația este extrem de apreciată și unde viitorul copiilor depinde, în mare parte, de modul în care sunt ghidați de către profesori, părinții au ajuns să pună un accent tot mai mare pe statutul financiar al acestora.

Profesorii săraci - o amenințare pentru viitorul copiilor?

SURSA FOTO: freepik.com @EyeEm

În momentul în care un nou semestru a început pe 1 aprilie, părinții din Coreea de Nord își pun întrebări de genul: „Cine va fi profesorul de la clasa copilului meu?”

Pentru mulți dintre acești părinți, nu abilitățile de predare ale unui educator sunt cele mai importante, ci statutul social și financiar al acestuia.

Potrivit Daily NK, profesorii care nu au o situație financiară stabilă sunt respinși, fiind considerați un „risc” pentru viitorul copiilor lor.

Un incident care a stârnit nemulțumiri

La o școală primară din Rason, o localitate din nordul Coreei de Nord, părinții de la clasa întâi au fost profund nemulțumiți când au aflat că un profesor cu o situație financiară precară urma să se ocupe de educația copiilor lor pe parcursul întregii școli primare.

După ceremonia de deschidere a anului școlar, aceștia au început să critice deschis învățătoarea care, în opinia lor, nu era „corespunzătoare” pentru a ghida tinerile minți pe drumul lor educațional.

„Să lăsăm copiii noștri în grija unei învățătoare care nu poate nici măcar să-și asigure propriile nevoi, ce se va întâmpla cu viitorul lor?” spunea un părinte îngrijorat.

Această opinie reflectă o mentalitate larg răspândită în rândul părinților din Coreea de Nord: consideră că doar profesorii cu o situație financiară bună pot oferi o educație de calitate.

Părinții nu mai pun accent doar pe calitățile profesionale ale unui profesor

SURSA FOTO: freepik.com @rawpixel.com

În Coreea de Nord, profesorii care preiau o clasă de la început până la sfârșit sunt o prezență constantă în viața elevilor, iar părinții sunt foarte conștienți de importanța acestei relații pe termen lung.

Ceea ce este, însă, cu adevărat alarmant este faptul că părinții nu mai pun accent doar pe calitățile profesionale ale unui profesor, ci pe stilul său de viață.

În cazul profesorilor care nu au o stare materială bună, părinții sunt îngrijorați că aceștia ar putea depinde prea mult de ajutorul financiar din partea familiilor elevilor.

„Este mai important pentru părinți ca profesorii să fie într-o stare financiară bună, decât să aibă competențe didactice solide”, a explicat un părinte din provincia North Hamgyong. 

Preferințele părinților pentru profesori „înstăriți”

Părinții care provin din familii cu legături sociale puternice își folosesc influența pentru a asigura o educație „de calitate” copiilor lor. Aceste familii preferă profesori cu o situație materială mai bună, iar în acest fel, clasa socială ajunge să joace un rol mai important decât educația propriu-zisă a copiilor.

Părinții care nu au aceleași resurse financiare pot ajunge să fie marginalizați, iar copii lor riscă să fie învățați de profesori care sunt percepuți ca fiind „inferiori”.

„Mulți părinți caută să-și asigure un profesor care este financiar stabil, gândindu-se că doar așa copiii lor vor avea parte de o educație de calitate. Aceste preferințe reflectă o realitate dificilă pentru mulți profesori care se luptă să își asigure traiul zilnic”, a adăugat părintele citat.

Riscurile unui sistem bazat pe statutul financiar

Această mentalitate, care pune prea mult accent pe statutul social și economic al profesorilor, poate duce la o serie de probleme în educația din Coreea de Nord.

Concentrarea pe aspecte materiale riscă să umbrească scopul educației, acela de a oferi cunoștințe și abilități care să ajute copiii să crească și să se dezvolte ca indivizi responsabili și inteligenți.

De asemenea, părinții care se plâng deschis la director despre situația financiară a unui profesor riscă să fie etichetați drept „problematici” de către școală și profesori.

Aceasta ar putea duce la o relație tensionată între părinți și profesori, care, în loc să colaboreze pentru binele copilului, se pot afla într-o continuă stare de conflict.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Autorul articolului: Loredana Iriciuc | Categorie: Social





pixel