Psiholog Stanford: „Acestea sunt primele trei lucruri de care copiii au nevoie, dar majoritatea părinților NU reușesc să le ofere”

Data publicării:
Psiholog Stanford: „Acestea sunt primele trei lucruri de care copiii au nevoie, dar majoritatea părinților nu reușesc să le ofere” / FOTO: freepik.com @mladenmitrinovic
Psiholog Stanford: „Acestea sunt primele trei lucruri de care copiii au nevoie, dar majoritatea părinților nu reușesc să le ofere” / FOTO: freepik.com @mladenmitrinovic

Teama societății că tehnologia afectează capacitatea copiilor noștri de a se concentra și de a obține succes a atins un punct culminant, iar mulți părinți au recurs la măsuri extreme.



O simplă căutare pe YouTube dezvăluie mii de videoclipuri cu părinți care intră în camerele copiilor lor, deconectează computerele sau consolele de jocuri și distrug dispozitivele.

Cu toate acestea, ceea ce majoritatea părinților nu înțeleg este că tehnologia nu este problema, iar impunerea unor reguli stricte privind utilizarea acesteia nu reprezintă soluția

Citește și Psiholog de la Stanford: „Acesta este modalitatea nr. 1 de a ascuți creierul copilului și de a-l ajuta să reușească”

Copiii au nevoi psihologice

Așa cum corpul uman are nevoie de macronutrienți pentru a funcționa corect, psihicul uman are propriile sale nevoi pentru a prospera. Distragerile satisfac aceste carențe.

Prin urmare, atunci când copiilor nu li se oferă „nutrienții psihologici” de care au nevoie, aceștia sunt mai predispuși să exagereze cu comportamente nesănătoase și să caute satisfacție – adesea în mediile virtuale.

Dacă doriți să creșteți copii de succes, aceștia sunt cei trei nutrienți psihologici esențiali care trebuie asigurați, potrivit psihologului expert de la Stanford Nir Eyal, notează cnbc.com.

SURSA FOTO: freepik.com @nilukshajayasinha

Autonomia

Poate părea o idee neobișnuită, dar să-i oferi copilului tău libertatea de a-și controla alegerile poate fi, de fapt, un lucru benefic.

Potrivit unui studiu realizat de doi profesori de psihologie, Marciela Correa-Chavez și Barbara Rogoff, copiii mayași care sunt mai puțin expuși educației formale prezintă „o atenție și o învățare mai susținută decât omologii lor din familiile Maya cu o implicare extinsă în educația occidentală”.

Într-un interviu acordat NPR, dr. Suzanne Gaskins, care a studiat satele mayașe timp de decenii, a explicat că mulți părinți mayași oferă copiilor lor o libertate extraordinară.

„În loc ca părintele să stabilească obiectivul și apoi să fie nevoit să ofere stimulente și recompense pentru atingerea acelui obiectiv, copilul își stabilește propriul obiectiv”, a spus ea. „Părinții susțin apoi acest obiectiv în orice mod posibil.”

Pe de altă parte, majoritatea școlilor formale din America și din alte țări industrializate sunt antiteza unui loc unde copiii au autonomia de a-și face propriile alegeri. În studiul său, Rogoff notează: „Este posibil ca unii copii să renunțe la controlul asupra atenției lor atunci când aceasta este mereu gestionată de un adult.”

Ce pot face părinții? În loc să impună reguli stricte, cum ar fi cele legate de utilizarea tehnologiei, ajută-ți copiii să-și creeze propriile limite. Scopul este să îi faci să înțeleagă de ce timpul lor petrecut în fața ecranului ar trebui limitat. Cu cât iei mai multe decizii împreună cu ei, în loc de a lua decizii pentru ei, cu atât vor fi mai dispuși să-ți urmeze sfaturile.

Vezi și Cercetare Stanford: Mamele ar trebui să se bucure atunci când copiii lor nu le mai ascultă! Scanările creierului lor au arătat motivul

SURSA FOTO: freepik.com @alexbrod89

Competența

Gândește-te la ceva la care te pricepi, cum ar fi să gătești o masă delicioasă sau să parchezi lateral într-un spațiu îngust. Nu-i așa că te simți bine atunci când ești competent? Acest sentiment îți sporește capacitatea de a avea succes în viață.

Din păcate, bucuria progresului este un sentiment tot mai rar printre copiii de astăzi. Prea des, aceștia primesc mesajul că nu sunt suficient de competenți în ceea ce fac. Testele standardizate, de exemplu, contribuie major la această problemă, deoarece nu țin cont de faptul că fiecare copil se dezvoltă în ritmuri diferite.

Dacă un copil nu se descurcă bine la școală și nu primește sprijinul individualizat de care are nevoie, poate începe să creadă că obținerea competenței este imposibilă și să renunțe să mai încerce. În lipsa competenței în mediul școlar, copiii caută alternative, adesea nesănătoase, pentru a experimenta sentimentul de progres și dezvoltare.

Companiile care produc jocuri, aplicații și alte posibile distrageri de atenție sunt bucuroase să umple acest gol, oferind soluții rapide pentru „nutrienții psihologici” de care copiii au nevoie. Ei știu că utilizatorii adoră să avanseze în nivel, să câștige mai mulți urmăritori sau să obțină aprecieri, deoarece aceste realizări oferă un feedback imediat și satisfăcător.

Ce pot face părinții? Relaxați presiunea și așteptările legate de activitățile academice sau sportive structurate. Discută cu copilul tău despre ceea ce îi place să facă și încurajează-l să urmeze aceste pasiuni, astfel încât să poată atinge un nivel de competență.

SURSA FOTO: freepik.com @volodymyr-t

Relațiile

La fel ca adulții, copiii au nevoie să se simtă importanți pentru ceilalți și să simtă că sunt apreciați. Oportunitățile de a satisface această nevoie și de a dezvolta abilități sociale se concentrează în jurul jocului alături de alți copii.

În lumea de astăzi, însă, natura jocului se schimbă rapid. În timp ce generațiile anterioare se bucurau de libertatea de a se juca după școală și de a forma legături sociale puternice, mulți copii de astăzi sunt crescuți de părinți care restricționează jocul în aer liber, din cauza temerilor legate de „prădători de copii, trafic rutier și agresori”, conform unui sondaj citat într-un articol din Atlantic.

„De peste 50 de ani, timpul liber de joacă al copiilor a scăzut continuu, împiedicându-i să devină adulți încrezători”, menționa autorul. Din păcate, această tendință descendentă îi lasă pe mulți copii fără altă opțiune decât să rămână în casă, să participe la activități structurate sau să se bazeze pe tehnologie pentru a se conecta cu ceilalți.

Ce pot face părinții? Oferiți-le copiilor mai mult timp liber pentru a avea interacțiuni față în față cu alți copii de vârsta lor. Acest lucru îi va ajuta să formeze conexiuni autentice, pe care altfel le-ar putea căuta online sau prin intermediul rețelelor sociale.

Citește și Un studiu de 70 de ani pe 70.000 de copii spune că aceste comportamente ale părinților asigură succesul micuților: E mai simplu decât v-ați putea imagina!

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Autorul articolului: Loredana Iriciuc | Categorie: Recomandari si sfaturi




Articole similare
Cele mai noi articole
Trend - Top citite

pixel