Din toamnă, școlile din întreaga țară se pregătesc să implementeze noi reguli în procesul de formare a claselor, aducând modificări semnificative în modul în care sunt constituite grupurile de elevi și distribuiți profesorii.
Potrivit noilor reguli, la clasele pregătitoare, a V-a și chiar a IX-a, colectivele de copii trebuie organizate fie în ordine alfabetică, fie prin tragere la sorți. Această schimbare radicală va aduce cu sine o serie de consecințe, deoarece elevii ar putea avea șanse mari să aibă alți colegi decât cei din ciclul primar.
Practic, metodologia adoptată în acest an oferă școlilor posibilitatea de a distribui elevii doar în mod aleatoriu, fără a ține cont de criterii precum vechimea în școală sau relațiile interpersonale, potrivit Observator. Astfel, se pune accentul pe o distribuție neutră, fie prin tragere la sorți, fie prin ordonarea în ordine alfabetică în funcție de inițiala de la numele de familie.
Schimbările nu sunt privite întotdeauna cu ochi buni de către părinți și cadre didactice, care se tem că această metodă ar putea duce la o lipsă de coeziune în grupurile de elevi sau la o distribuire inechitabilă a acestora. Totuși, autoritățile din domeniul educației subliniază că aceste măsuri sunt menite să asigure o distribuție mai echitabilă și să reducă influențele subiective asupra procesului de formare a claselor.
Schimbările în sistemul educațional nu se opresc la distribuția elevilor în clase, ci afectează și cadrele didactice. Începând cu clasa a IX-a, aceeași regulă se aplică și profesorilor, care vor fi selectați aleatoriu, trași la sorți sau repartizați în ordine alfabetică pentru a fi distribuiți la clase.
Această schimbare aduce cu sine o serie de reacții puternice din partea părinților, care sunt revoltați de faptul că nu vor mai avea controlul asupra alegerii profesorilor pentru copiii lor. Absența posibilității de a influența selectarea cadrelor didactice poate genera anxietate și neliniște în rândul părinților, care consideră că alegerea unui profesor potrivit este importantă pentru succesul academic al copiilor lor.
Și la nivelul liceelor, directorii se confruntă cu provocări similare, exprimând îngrijorare cu privire la dificultățile ce pot apărea în asigurarea continuității în procesul de învățare. În mod normal, profesorii doresc să aibă continuitate cu clasele pe care le preiau, iar această schimbare radicală în procesul de distribuție poate crea obstacole în stabilirea unei relații solide și în gestionarea eficientă a materiei.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.