„Școala NU funcționează, dacă nu se implică și părinții!” Urania Cremene, despre realitatea dureroasă a sistemului de învățământ: „Pasăm maimuța de la unii la alții!”

Data publicării:
„Școala NU funcționează, dacă nu se implică și părinții!” Urania Cremene, despre realitatea dureroasă a sistemului de învățământ: „Pasăm maimuța de la unii la alții!” / FOTO: freepik.com @oksix
„Școala NU funcționează, dacă nu se implică și părinții!” Urania Cremene, despre realitatea dureroasă a sistemului de învățământ: „Pasăm maimuța de la unii la alții!” / FOTO: freepik.com @oksix

În România, sistemul educațional nu poate funcționa fără implicarea activă a părinților, susține experta în parenting Urania Cremene.



„Noi pasăm maimuța de la unii la alții. Profesorii spun că părinții sunt de vină, iar părinții spun că profesorii sunt de vină”, a spus Urania Cremene în cadrul emisiunii Educația la putere de la TVR+. Experta a evidențiat o realitate dureroasă: responsabilitatea pentru educația copiilor este aruncată de la unii la alții, fără a se ajunge la o soluție comună și eficientă.

România a obținut cele mai slabe rezultate din Europa la testele PISA. 

„România a scorat cel mai prost la PISA la egalitate de șanse.

Ce înseamnă asta?

Înseamnă că în România, fără sistemul de meditații pe care îl suportă părinții, fără implicarea părinților, fără cumpărat rechizite, tot ce fac părinții pentru grădiniță și școală, știm cu toții cât de multe lucruri se fac - de la organizat serbări, la cumpărat caiete, carioci”, a mai spus Urania Cremene. 

Citește și Relația părinților cu școala, „terifiantă”. Urania Cremene: „Sunt extraordinar de multe dovezi că sistemul NU funcționează! Și îți pui întrebarea: e copilul meu de vină?”

Urania Cremene: „Sistemul nu funcționează fără părinți”

Într-o țară unde educația ar trebui să fie un drept universal și accesibil, realitatea arată că fără suport financiar și implicare activă din partea părinților, copiii din medii defavorizate rămân fără șanse reale la o educație de calitate. Urania Cremene atrage atenția asupra acestei probleme grave, subliniind că sistemul actual nu poate funcționa eficient fără resursele suplimentare asigurate de părinți.

„Deci, fără această implicare a părinților, care ține mult de resurse financiare, mult, copiii din medii defavorizate nu au rezultate. Ceea ce înseamnă că sistemul nu funcționează fără părinți”, a mai spus Urania Cremene.

Urania Cremene punctează faptul că, în loc să căutăm vinovați, ar trebui să ne concentrăm pe găsirea soluțiilor. Sistemul educațional are nevoie de o reformă profundă, care să includă nu doar finanțare adecvată, ci și implicarea comunității și a autorităților în asigurarea unui mediu educațional echitabil pentru toți copiii. Până atunci, părinții rămân pilonii de bază ai unui sistem care, fără contribuția lor, s-ar prăbuși.

Vezi și Cel mai mare reproș pentru școală, în forma actuală. Urania Cremene: „Produce peste 50% rebuturi! De ce ne dorim să inventăm roata? De ce chinuim profesorii?”

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Autorul articolului: Loredana Iriciuc | Categorie: Educatie





DC Media Group Audience
pixel