Secretul „celui mai bun profesor de școală primară”: „Obiectivul principal al unui dascăl este ca elevii să meargă fericiți la școală!”

Data publicării:
Secretul „celui mai bun profesor de școală primară”: „Obiectivul principal al unui dascăl este ca elevii să meargă fericiți la școală!” / FOTO ILUSTRATIV: freepik.com @nilukshajayasinha
Secretul „celui mai bun profesor de școală primară”: „Obiectivul principal al unui dascăl este ca elevii să meargă fericiți la școală!” / FOTO ILUSTRATIV: freepik.com @nilukshajayasinha

Paco Pascual este câștigătorul premiului pentru „Cel mai bun profesor de școală primară” la cea mai recentă ediție a Premiilor Educa Abanca. Predă la Școala San Roque din Alcoy, Alicante, Spania, și consideră că învățătura trebuie să fie o aventură pentru copii, iar entuziasmul lor la începutul anului școlar este esențial.



În opinia lui Paco Pascual, cunoștințele fundamentale sunt cele cerute de legea educației, dar este important ca aceste cunoștințe să fie aplicate în viața reală, notează ABC.es. El aduce exemplul unei eleve care a obținut nota 10 la un test despre moneda euro, dar nu știa cum să folosească banii la o sesiune de cumpărături reală.

„De ce să nu facem educație la fel ca un bucătar care învață gătind, nu dând examene la birou?” întreabă el, subliniind importanța învățării prin practică.

Motivarea elevilor să învețe

Paco consideră că educația nu poate fi separată de umor și învățare emoțională. El susține învățarea prin serviciu (APS), o filozofie educațională ce transformă educația într-un serviciu social.

În 2016, Paco a aplicat acest principiu atunci când i-a dus pe elevii săi să curețe un râu, învățându-i astfel nu doar despre ecologie, dar și despre importanța implicării în comunitate.

„Pentru mine, educația este un vis foarte interesant”, spune el.

SURSA FOTO: freepik.com @kashifsoomro

Provocările elevilor din ciclul primar

Paco subliniază că elevii se confruntă cu dificultăți mari, precum probleme personale, bullying sau abilități slabe de citire.

Adesea, aceștia nu merg fericiți la școală, ceea ce poate fi legat de monotonia unui profesor care nu reușește să aducă energie în clasă.

„Obiectivul principal al unui profesor este ca elevii să meargă fericiți la școală. Așa este mult mai ușor să îi motivezi să învețe”, afirmă el.

Atitudinea părinților

Părinții joacă un rol important în sprijinirea învățării copilului.

Paco recomandă ca părinții să susțină munca profesorilor, chiar și atunci când există diferențe de opinie, deoarece colaborarea între familie și școală este esențială pentru succesul educațional al copiilor.

„Relația cu familiile este unul dintre cele mai frumoase daruri pe care le-am primit din predare”, adaugă el.

Ce îi place cel mai mult la profesia sa

Deși Paco a început să predea pentru a concilia activitatea didactică cu afacerea de familie, a descoperit învățătura ca fiind o adevărată „comoară”.

După 23 de ani de carieră, a realizat că a modela viețile elevilor este o experiență de neprețuit.

„A fi capabil să transformi timpul școlii într-o aventură prietenoasă pentru copii este incitant”, spune el.

Recunoașterea ca „cel mai bun profesor de școală primară”

Paco a primit premiul pentru că familiile elevilor săi l-au recomandat, ceea ce pentru el este o dovadă a satisfacției părinților cu munca sa.

„Premiul este al vostru”, le spune el părinților.

Acesta este un indicator că munca sa de profesor a avut un impact real asupra elevilor și familiilor acestora.

SURSA FOTO: captură ABC.es

 

Riscurile asumate de profesori

Paco crede că profesorii ar trebui să își asume mai multe riscuri pentru a aduce noi propuneri educaționale.

El povestește cum, la începutul carierei sale, un coleg veteran l-a criticat pentru o activitate creativă.

„Sunt multe propuneri originale care sunt respinse din cauza confortului rutinei”, spune el. În opinia lui, profesorii trebuie să aibă dreptul de a greși și să fie sprijiniți de colegii mai experimentați.

Inovația educațională

Pentru Paco, inovația educațională înseamnă o revenire la valorile trecute, la o relație mai bună cu natura și la implicarea comunității.

El este un susținător al activităților intergeneraționale, care permit elevilor să învețe de la bunici și să aprecieze tradițiile.

„Inovația în educație înseamnă să dezvăluim valorile trecutului elevilor”, subliniază el.

Inițiative cu elevii

Paco și elevii săi au desfășurat multiple proiecte, cele mai remarcabile fiind legate de învățarea-serviciu, care au avut un impact semnificativ asupra comunității.

Proiectele „Caminamos juntos” și „Grilletes para el Recuerdo” au fost premiate național și au ajutat la strângerea de fonduri pentru cancerul infantil și la promovarea lecturii în închisori.

„Când predai din inimă, lăși o amprentă de neuitat în viața elevilor”, spune Paco.

În concluzie, Paco Pascual ne învață că scopul unui profesor nu este doar de a predica cunoștințe, ci de a crea un mediu în care elevii să învețe cu entuziasm, prin experiențe reale și implicarea activă a comunității. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Autorul articolului: Loredana Iriciuc | Categorie: Recomandari si sfaturi




Articole similare
Cele mai noi articole
Trend - Top citite

pixel