Unii părinți dezvoltă, în timp, obiceiuri care pot avea un impact negativ asupra copiilor lor, mai ales atunci când aceștia ajung la adolescență.
Stabilirea limitelor, în special în perioada adolescenței, poate fi o provocare pentru părinți. În anumite cazuri, aceste limite pot deveni chiar nesănătoase, așa cum explică psihologul Meredith Sjoberg într-un articol din HuffPost.
Specialistul enumeră cinci obiceiuri adoptate de părinți care nu sunt benefice pentru adolescenții lor.
SURSA FOTO: freepik.com @user8647581
În primul rând, Sjoberg subliniază importanța ca părinții să evite să stabilească termene limită constante pentru copii.
„Intervenind și reamintindu-le adolescenților termene importante, evenimente viitoare sau chiar zile de naștere pe care nu trebuie să le uite, părinții pot avea un impact considerabil asupra înțelegerii lor privind consecințele. Adolescenții trebuie să învețe singuri ce se întâmplă atunci când uită sau amână anumite lucruri”, explică psihologul.
În al doilea rând, Meredith Sjoberg le sugerează părinților să nu mai comunice în numele adolescenților lor. Potrivit specialistului, elevii de liceu, de exemplu, ar trebui să scrie e-mailuri profesorilor atunci când se află în imposibilitatea de a trimite o temă la timp.
„Un tânăr care reușește mai târziu în viață trebuie să fie responsabil pentru propria învățare, iar dacă părintele se implică prea mult în perioada preuniversitară, riscă să împiedice acest proces”, afirmă Sjoberg.
În al treilea rând, Meredith Sjoberg abordează obiceiul pe care unii părinți l-au dezvoltat de a rezolva problemele adolescenților în locul lor.
„Este greu să-ți vezi adolescentul în dificultate și nu vrei să ai impresia că ai eșuat ca părinte”, recunoaște psihologul. Totuși, ea subliniază că, pentru a dobândi încredere în sine, un copil trebuie să învețe să își rezolve singur problemele.
SURSA FOTO: freepik.com @wavebreakmedia_micro
Specialistul se concentrează apoi asupra părinților care iau decizii academice pentru adolescenții lor și îi sfătuiește să încurajeze introspecția acestora, punându-le întrebări precum: „De ce crezi că ai nevoie acum?”.
În cele din urmă, psihologul le recomandă părinților să nu se implice excesiv în studiile superioare ale copiilor lor.
„Elevii au tendința de a reuși din punct de vedere academic și în alte aspecte ale vieții lor atunci când li se oferă oportunitatea de a se simți responsabili pentru propria învățare, pentru ideile și alegerile lor. În calitate de părinți, este important să sprijinim acest proces, nu să-l împiedicăm”, explică Meredith Sjoberg.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.