Semnele care indică dificultăți reale de învățare la copii. Experți: „Nu au legătură cu lenea sau lipsa de inteligență. Creierul lor procesează informațiile diferit!”

Data publicării:
Semnele care indică dificultăți reale de învățare la copii. Experți: „Nu au legătură cu lenea sau lipsa de inteligență. Creierul lor procesează informațiile diferit!” / FOTO: freepik.com @burkindenis
Semnele care indică dificultăți reale de învățare la copii. Experți: „Nu au legătură cu lenea sau lipsa de inteligență. Creierul lor procesează informațiile diferit!” / FOTO: freepik.com @burkindenis

Copilul tău este activ, sănătos, inteligent, prietenos și curios. Pare că se descurcă bine în toate, până în momentul în care începe școala. 



Apoi, brusc și fără o explicație clară, apar dificultăți. Nu întâmpină probleme de adaptare sau de comportament, dar totuși, procesul de învățare devine o provocare.

Dacă observi astfel de semne, este posibil ca micuțul tău să aibă dificultăți de învățare. Chiar dacă rămâne același copil minunat, va avea nevoie de sprijinul tău pentru a gestiona această situație și pentru a-și recăpăta încrederea în propriile capacități.

CITEȘTE ȘI Corectarea cu roșu, un simbol al autorității sau al agresivității? Gândirea că „întotdeauna a fost așa și nu s-a întâmplat nimic”, demontată de cercetări!

Cum afectează dificultățile de învățare copiii?

SURSA FOTO: freepik.com @syda_productions

Un copil care se confruntă cu dificultăți de învățare poate avea probleme în dezvoltarea unor abilități precum citirea, ortografia, ascultarea, vorbirea, raționamentul sau matematica.

Totuși, acest lucru nu înseamnă că fiecare copil prezintă toate aceste dificultăți, deoarece problemele variază de la un caz la altul.

Este important de menționat că dificultățile de învățare nu au legătură cu lenea sau lipsa de inteligență. Creierul acestor copii procesează informațiile într-un mod diferit, ceea ce le poate îngreuna parcursul educațional.

De obicei, primele semne ale acestor dificultăți apar în jurul vârstei de 5 ani, odată cu începerea școlii. Este important să facem diferența între o dificultate ocazională, specifică unui anumit subiect, și una care persistă de-a lungul anilor.

Atunci când problemele de învățare devin constante, școala poate recomanda o evaluare specializată pentru a determina dacă este vorba despre o dizabilitate de învățare.

Semne care indică dificultăți de învățare la copii

SURSA FOTO: freepik.com @nomadsoul1

Există anumite semne care îi pot face pe părinți să suspecteze că micuții lor întâmpină dificultăți de învățare. Mai mult decât simple indicii, acestea conturează un profil general al unui copil care se confruntă cu astfel de provocări:

Dificultăți în înțelegerea și urmarea instrucțiunilor sau a sarcinilor.

Probleme în a reține și a asimila informațiile transmise verbal.

Dificultăți în stăpânirea abilităților fundamentale, precum citirea, scrierea, ortografia și matematica.

Probleme în a distinge dreapta de stânga, în recunoașterea cuvintelor sau a literelor, având tendința de a scrie invers cifre, litere sau cuvinte.

Coordonare deficitară în activități precum mersul, practicarea unui sport, îmbrăcatul sau legarea șireturilor.

Dificultăți în organizarea și gestionarea cărților și rechizitelor școlare.

Probleme în orientarea în timp (exemplu: dificultăți în înțelegerea noțiunilor de trecut, prezent și viitor).

Dificultăți în gestionarea emoțiilor, manifestând iritabilitate excesivă sau entuziasm necontrolat.

Dacă observi una sau mai multe dintre aceste dificultăți la copilul tău, este important să discuți cu profesorul său și să cauți sprijin specializat cât mai curând posibil.

Ignorarea acestor probleme poate duce la dificultăți mai mari, precum eșecul școlar sau dificultăți de adaptare socială.

Doar un specialist poate determina cu exactitate dacă aceste dificultăți sunt cauzate de o tulburare de învățare, precum dislexia, hiperactivitatea, autismul, discalculia sau problemele de limbaj.

O evaluare timpurie și sprijinul adecvat pot face o diferență majoră în dezvoltarea copilului.

Surse guiainfantil.com:

Barco Soria, E.G. & García Acuña, M.Y. (2006). Detectarea problemelor de învățare în sala de clasă la nivel de bază. Universitatea Saleziană. 

Galindo Sontheimer, D.A. (2002). Detectarea precoce a dificultăților de învățare: un studiu longitudinal. Universitatea Complutense din Madrid. 

Lozano Lozano, J. (2019). Dificultăți de învățare în școlile secundare: un program de intervenție pentru fluența și înțelegerea citirii. Universitatea Complutense din Madrid. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Autorul articolului: Loredana Iriciuc | Categorie: Recomandari si sfaturi




Articole similare
Cele mai noi articole
Trend - Top citite

pixel