În timp ce elevii revin la cursuri luni, 9 septembrie, un sondaj relevă că atât profesorii, cât și părinții consideră că nivelul acestora a scăzut în ultimii zece ani.
A scăzut cu adevărat nivelul elevilor în ultimii ani? Pentru profesori și părinți, răspunsul este da.
Un sondaj realizat în iulie de OpinionWay pentru observatorul Hexagone, notează parents.fr, efectuat pe un eșantion de puțin sub 2.000 de persoane și dezvăluit astăzi, arată că o foarte mare majoritate a părinților și profesorilor consideră că nivelul din clase s-a „degradat” în ultimii „zece ani”.
În total, 85% dintre profesori sunt de părere că nivelul scade (47% spun că „puțin” și 38% că „mult”), un procent mai mare decât în rândul părinților (70%, dintre care 32% consideră că nivelul a scăzut „mult”).
70% dintre părinți au observat o scădere a nivelului, iar 32% dintre aceștia sunt de părere că s-a deteriorat „semnificativ”. În contrast, doar 5% dintre profesori cred că nivelul s-a îmbunătățit, comparativ cu 14% dintre părinți.
SURSA FOTO: freepik.com @Stockbusters
Pentru 96% dintre profesori, principalul motiv este supraexpunerea elevilor la ecrane, urmată de lipsa de strictețe a părinților (91%) și, în final, de lipsa de motivație a elevilor (91%).
Cu toate acestea, vina nu cade doar pe umerii elevilor. Este, de asemenea, menționată lipsa de resurse a unităților de învățământ (79%) și numărul excesiv de elevi pe clasă (85%).
În ceea ce privește părinții, principalele cauze ale scăderii nivelului sunt lipsa de disciplină în clasă (86%), expunerea copiilor la ecrane (84%) și lipsa de severitate din partea părinților (84%).
Este dificil să demonstrăm că au greșit. De fapt, în cel mai recent studiu Pisa, publicat în decembrie 2023, s-a observat o scădere a nivelului elevilor la citire, științe și matematică.
În cazul României, elevii au înregistrat scoruri similare cu cele din 2018, chiar mai slabe în ceea ce privește Matematica. În ceea ce privește lectura, 58% dintre elevii români au atins nivelul de bază, adică înțelegerea unui text citit, în timp ce media OCDE e 74%. La Științe, 56% dintre elevii români au atins nivelul de bază, media OCDE fiind de 76%.
Există și rezultate excepționale pentru elevii români, 1-4% dintre aceștia au atins cel mai avansat nivel la fiecare din cele trei competențe.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.