Specialist: „Nu trebuie să corectezi bebelușul atunci când începe să vorbească”

Data publicării:
Specialist: „Nu trebuie să corectezi bebelușul atunci când începe să vorbească” / FOTO: Freepik.com@pch.vector
Specialist: „Nu trebuie să corectezi bebelușul atunci când începe să vorbească” / FOTO: Freepik.com@pch.vector

Nu trebuie să corectezi bebelușul atunci când începe să vorbească, pentru că acest proces face parte din dezvoltarea naturală a limbajului său.



La această vârstă, copiii învață cum să structureze cuvintele și frazele, iar corectarea lor constantă poate duce la nesiguranță sau frustrare. În loc să îi corectezi, este mai benefic să modelezi limbajul într-un mod pozitiv, repetând ce spun ei corect și cu entuziasm.

Aceasta îi ajută să învețe mai eficient și să dezvolte încredere în abilitatea lor de a comunica. Mai mult, fiecare greșeală pe care o fac reprezintă o oportunitate de a învăța și de a-și îmbunătăți vocabularul.

Citește și Cinci semne ale unui intelect ridicat la adolescenți care pot trece neobservate în copilărie

La copiii care încep să vorbească, nu este adecvat să corectăm direct vorbirea lor, deoarece ceea ce trebuie să stimulăm, mai ales, este comunicarea. Iar pentru ca această comunicare să fie cât mai eficientă, experta oferă următoarele recomandări atunci când ne adresăm lor:

Evitați folosirea unui limbaj cu diminutive sau infantilizat în majoritatea timpului.

Folosiți fraze scurte cu structuri simple.

Pronunțați lent.

Puneți-vă la înălțimea lor pentru a capta atenția prin contactul vizual și pentru a le oferi ocazia să vadă gura adultului în timp ce pronunță diferitele sunete.

Folosiți tonuri melodioase cu schimbări de intonație pentru a sublinia părți ale discursului și a atrage atenția copilului.

Asigurați-vă că mediul este liniștit și vesel, astfel încât copilul să asocieze comunicarea cu ceva pozitiv.

În afacerea acestor sfaturi care pot facilita comunicarea între adult și micuț, atunci când acesta începe să vorbească, în loc să corectăm direct ce a spus (de exemplu, dacă spune „aba” în loc de „apă”), este corect să folosim tehnica de modelare.

„Aceasta înseamnă a repeta corect ceea ce a spus copilul, fără a pune accent pe greșeala lui într-un mod negativ. Dacă este posibil, vom extinde vorbirea lui pentru a stimula învățarea și a-l face să se simtă încrezător,” subliniază specialistul, potrivit Hola.com.

Există ritmuri de învățare diferite în vorbire, în funcție de fiecare copil

În vorbire există, de asemenea, ritmuri de învățare foarte diferite în funcție de fiecare copil. Nu toți se vor adapta „tabelelor de repere” care marchează o linie generală, ceva ce, atunci când nu se întâmplă, „creează multă anxietate în familii”.

Cu toate acestea, există realizări importante care pot indica dacă există sau nu probleme, așa cum dezvoltă Marian Ibáñez.

Vezi și Secretul suedez vechi de 164 de ani pentru a crește copii fericiți și rezilienți

La copiii mici, „zâmbetul social, balbucițele, întoarcerea capului atunci când își aud numele, imitarea gesturilor faciale”.
Mai târziu, „este important să folosească deicticul, adică să arate cu degetul obiectul pe care îl dorește și să-l însoțească de o emisie comunicativă, care reprezintă germenele unei cuvinte viitoare”.

Despre vârsta de doi ani, „folosirea a aproximativ 50 de cuvinte și fraze de cel puțin două cuvinte, cererea de lucruri și răspunsuri la întrebări simple”.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Autorul articolului: Raluca Panțiru | Categorie: Parenting





pixel