Studiu: Copiii aleg ce mănâncă în funcție de ce văd la televizor

Data publicării:
Studiu Copiii aleg ce mănâncă în funcție de ce văd la televizor / FOTO: freepik.com
Studiu Copiii aleg ce mănâncă în funcție de ce văd la televizor / FOTO: freepik.com

Un studiu realizat de Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a scos la iveală un fapt destul de îngrijorător: copiii consumă alimente și băuturi influențați direct de ce văd la televizor.



Deși nu e o noutate că publicitatea are un impact mare asupra obiceiurilor noastre de consum, acest studiu adâncește analiza asupra influenței specifice asupra celor mici, care sunt mult mai vulnerabili la mesajele din reclame.

Citește și Cum reacționează părinții toxici la greșelile adolescentului. Radu Leca: „Ei vor să atragă atenția”

Potrivit cercetării, reclamele la produse alimentare și băuturi adresate copiilor sunt omniprezente pe micile ecrane. Mai mult, mulți dintre acești copii nu fac distincția între publicitate și conținutul propriu-zis al emisiunilor, ceea ce le face mult mai susceptibili să încerce produse noi doar pentru că le-au văzut la televizor. De la cereale colorate, chipsuri sau băuturi răcoritoare, până la fast-food-uri și alte produse procesate, toate sunt promovate intens în fața ochilor celor mici.

Este evident că efectele acestui tip de publicitate sunt directe: copiii care sunt expuși în mod constant la astfel de reclame au tendința de a alege gustări nesănătoase, care, pe termen lung, pot contribui la dezvoltarea unor probleme de sănătate, cum ar fi obezitatea sau tulburările alimentare.

Ce e și mai grav este că multe dintre aceste produse sunt adesea promovate cu personaje animate sau cu mesaje care promit distracție, ceea ce face ca tentatia să fie mult mai mare pentru copii.

Potrivit studiului, 68% dintre copii urmăresc reclame la televizor, cei mai interesați fiind cei mici, scepticismul față de mesajul publicitar crescând odată cu vârsta. Cercetarea arată că, în general, copiii rețin ușor produsele la care se face publicitate, însă nu recunosc la fel de ușor și firmele producătoare.

Cel mai mare impact îl au, conform cercetării, reclamele la produse alimentare, urmate de cele la jucării și sucuri. Studiul menționează că 56% dintre copiii din familiile incluse în sondaj consumă dulciuri, 30% consumă sucuri și 22% consumă produse de tip snacks.

Citește și Adolescence. Un psiholog explică simbolismul ascuns al imaginilor din scena finală sfâșietoare a serialului: Ce semnificație are tapetul?

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Autorul articolului: Raluca Panțiru | Categorie: Stil de viata





pixel