STUDIU: „Fetele au rezultate mai slabe la matematică decât băieții”

Data publicării:
STUDIU „Fetele au rezultate mai slabe la matematică decât băieții” / foto: freepik.com@freepik
STUDIU „Fetele au rezultate mai slabe la matematică decât băieții” / foto: freepik.com@freepik

Un studiu relevă că există o diferență între nivelul fetelor și al băieților la matematică și științe. O diferență care s-a intensificat în școala primară și gimnazială.



Studiul internațional TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study), realizat în mai 2023, și-a dezvăluit miercuri, 4 decembrie, concluziile privind nivelul de performanță al elevilor.

Au fost evaluați zeci de mii de copii din CM1 și 4ème din 22 de țări ale Uniunii Europene și din alte țări OCDE, dintre care aproximativ 4.500 la fiecare nivel în Franța, relatează Le Monde.

SURSA FOTO: Freepik.com@pressfoto

Citește și Lege nouă pentru elevii cu note mici la școală: Iată la ce vor fi ”obligați” aceștia

Potrivit acestui studiu, împărtășit de Asociația internațională pentru evaluarea rezultatelor școlare (IEA), elevii francezi au un nivel foarte scăzut la matematică și științe.

În clasament, elevii CM1 au obținut 484 de puncte la matematică și 488 la științe, sub media țărilor UE (524 la matematică, 518 la științe). Doar Chile se situează în spatele Franței dacă includem țările OCDE. Constatările sunt similare cu cele pentru 2019.

Diferențe între fete și băieți

SURSA FOTO: freepik.com@volodymyr-t

Studiul evidențiază diferențe majore între fete și băieți în ceea ce privește nivelurile de performanță la disciplinele științifice. Acest decalaj este cel mai mare în țările europene.

De fapt, băieții au un nivel mai bun în materiile științifice decât fetele.

La matematică, de exemplu, diferența în CM1 a crescut de la 13 puncte în 2019 la 23 de puncte în 2023, adică 496 de puncte pentru băieți și 473 de puncte pentru fete, relatează Le Monde.

În științe, unde era nesemnificativ în 2019, diferența este de opt puncte.

Pentru Ministerul Educației, „mai este de lucru asupra modului în care fetele văd matematica”. Acesta adaugă: „Când vorbim despre numere în secțiunea de grădiniță, fetele sunt la fel de confortabile ca și băieții. Când începem să vorbim despre matematică începând cu CP, ele își pierd încrederea”.

Studiul Institut des politiques publiques confirmă că „fetele au rezultate mai slabe la matematică începând cu clasa pregătitoare”.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Autorul articolului: Raluca Panțiru | Categorie: Educatie





pixel