Studiu: Fetele își doresc cariere în domeniul STEM, dar nu sunt sigure dacă sunt suficient de inteligente

Data publicării:
Studiu Fetele își doresc cariere în domeniul STEM, dar nu sunt sigure dacă sunt suficient de inteligente / FOTO: Freepik.com@freepik
Studiu Fetele își doresc cariere în domeniul STEM, dar nu sunt sigure dacă sunt suficient de inteligente / FOTO: Freepik.com@freepik

Un studiu recent a descoperit că multe fete își doresc să urmeze cariere în domeniul STEM (Știință, Tehnologie, Inginerie și Matematică), dar se simt nesigure în legătură cu propriile abilități și se întreabă dacă sunt suficient de inteligente pentru a reuși. 



Aceste concluzii subliniază o barieră psihologică importantă în calea accesului egal al fetelor la domenii tehnice și științifice, în ciuda dorinței lor de a contribui în aceste domenii.

Studiul arată că, deși există o conștientizare tot mai mare a importanței diversității în STEM, multe fete continuă să fie influențate de stereotipurile de gen care le pun la îndoială încrederea în propriile abilități.

Citește și Cum să reacționezi când copilul tău spune „ai promis”? Un psiholog explică abordarea corectă

Această lipsă de încredere poate afecta alegerea lor de carieră și poate contribui la subreprezentarea femeilor în industriile tehnice și științifice.

Carierile din domeniile STEM (Știință, Tehnologie, Inginerie și Matematică) cresc rapid și se preconizează că vor continua să crească pe măsură ce țara devine tot mai avansată din punct de vedere tehnologic.

Până în prezent, aproximativ un sfert din forța de muncă din SUA, adică 34,9 milioane de persoane, sunt angajate în ocupații STEM.

Locurile de muncă în STEM vor crește considerabil

SURSA FOTO: freepik.com@freepik

În plus, se estimează că locurile de muncă în STEM vor crește cu aproape 11% între acum și 2031.

Totuși, în ciuda acestei creșteri – și a distribuției relativ echilibrate între bărbați și femei în forța de muncă (52% vs. 48%) – numărul femeilor în pozițiile STEM rămâne semnificativ în urma bărbaților, doar 18% dintre femei având aceste locuri de muncă.

Această disparitate ar putea fi legată de modul în care fetele, încă din școala primară, se văd pe ele însele și își percep abilitățile în legătură cu domeniile STEM, spun cercetătorii de la Ruling Our eXperiences (ROX), un grup non-profit care sprijină fetele din clasele 5-12.

SURSA FOTO: Freepik.com@freepik

ROX a lansat recent cea mai nouă versiune a studiului său, The Girls' Index, care examinează experiențele, comportamentele și aspirațiile fetelor.

Rezultatele sunt sumbre în ceea ce privește fetele și carierele STEM. În ciuda unui interes tot mai mare pentru domeniile STEM, încrederea fetelor în abilitățile lor scade.

Doar 59% dintre fete consideră că sunt competente la matematică și știință, o scădere față de 73% în 2017.

În plus, 58% dintre fetele de liceu cred că nu sunt suficient de inteligente pentru a urma cariera visată, o creștere față de 46% în 2017.

„Nu este vorba despre abilitate”, spune Lisa Hinkelman, PhD, fondatoarea și CEO-ul ROX și autoarea The Girls' Index.

„Este vorba despre percepție și încredere. Fetele internalizează mesaje din partea societății, a mass-media și chiar a adulților binevoitori care, subtil, dar persistent, subminează credința lor în capacitățile STEM.

Ele navighează printr-un câmp minat de presiuni sociale, 89% dintre ele raportând presiuni de a se conforma unor roluri și stereotipuri specifice”, potrivit Parents.

De ce este important acest decalaj de încredere în STEM

SURSA FOTO: Freepik.com@freepik

Acest decalaj de încredere pe care studiul ROX l-a descoperit este agravat de lipsa unor modele vizibile de rol în domeniul STEM și de stereotipurile persistente despre cine „aparține” în aceste domenii, spune Dr. Hinkelman.

„Chiar și atunci când fetele excelează academic la matematică și știință, adesea nu sunt încurajate să se vadă pe ele însele ca viitoare lideri STEM.”

Problema este că, deși interesul fetelor pentru STEM este în creștere, credința lor în capacitatea de a reuși în aceste domenii scade, spune ea. „Această deconectare nu este doar o problemă personală pentru aceste fete – este o pierdere societală.

Suntem în pericol să ratăm o generație de gânditori inovatori și rezolvatori de probleme pur și simplu pentru că nu cred că sunt suficient de inteligente.”

Dr. Hinkelman spune că părinții, educatorii și alții trebuie să adopte o abordare cu mai multe direcții pentru a aborda aceste probleme. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Autorul articolului: Raluca Panțiru | Categorie: Educatie





pixel