Ministrul Educației, Ligia Deca, a declarat recent că, deși există plângeri frecvente despre încărcarea programelor de gimnaziu, specialiștii susțin că nu programa în sine este problema principală, ci manualele și metodele de predare folosite de profesori. „Programa este suficient de aerisită”, a explicat Deca, subliniind că reflexele didactice și manualele foarte încărcate sunt, de fapt, principalele cauze ale acestei percepții.
O soluție la această problemă, conform ministrului, este comunicarea și colaborarea între cadrele didactice. Deca a subliniat într-un interviu recent importanța discuțiilor din cancelarii, unde profesorii ar trebui să abordeze în comun nivelul la care se află elevii și metodele de predare.
„Trebuie să discutăm cum alegem să lucrăm diferențiat în clase”, a afirmat ministrul, punctând că tehnologia poate juca un rol esențial în acest proces.
Tehnologia, de la platforme de evaluare la utilizarea catalogului electronic și chiar inteligența artificială, poate îmbunătăți calitatea actului didactic, consideră Deca.
Totodată, ea a atras atenția asupra pericolelor utilizării excesive a telefoanelor mobile de către elevi, menționând că OCDE a demonstrat prin studii că un timp prelungit petrecut pe telefon scade performanța școlară, mai ales la matematică.
SURSA FOTO: freepik.com @lenamay
Un alt pas important în modernizarea educației, menționat de ministrul Ligia Deca, este digitalizarea evaluărilor naționale. Aceasta a explicat că în anul școlar precedent toate evaluările naționale, inclusiv concursurile pentru profesori, s-au desfășurat digital.
Acest proces permite realizarea de analize detaliate asupra performanțelor elevilor, oferind date despre itemii la care aceștia se descurcă mai bine sau mai slab.
Cu ajutorul acestor date, se pot identifica capitole din materie care necesită mai multă atenție la nivel generațional.
„Putem interveni acolo unde vedem goluri în cunoștințele elevilor înainte de Evaluarea Națională de clasa a VIII-a”, a precizat ministrul.
Cu toate acestea, există întrebări cu privire la eficiența actuală a evaluărilor standardizate de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a. Ministrul Deca a recunoscut că în trecut, codurile asociate acestor evaluări au fost dificil de înțeles atât pentru părinți, cât și pentru profesori.
Pentru a remedia acest lucru, a anunțat că, începând cu anul viitor, rezultatele acestor teste vor fi transformate în punctaje clare, care pot fi convertite în note.
Ministrul a subliniat că acest pas va spori relevanța testelor și va permite o mai bună identificare a lacunelor educaționale, oferind școlilor o bază concretă pentru intervenții rapide în parcursul educațional al elevilor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.