Temele pentru acasă: de la chin la plăcere. Oana Moraru: „Sunt o povară pentru copii”

Data publicării:
Temele pentru acasă de la chin la plăcere. Oana Moraru „Sunt o povară pentru copii” / FOTO: Freepik.com@freepik
Temele pentru acasă de la chin la plăcere. Oana Moraru „Sunt o povară pentru copii” / FOTO: Freepik.com@freepik

În România, temele școlare au ajuns să fie percepute mai mult ca o corvoadă decât ca o oportunitate de învățare. 



Profesorii se confruntă cu dificultatea de a aduce toți elevii la un nivel minim de înțelegere, iar acest lucru se traduce prin faptul că mulți copii sunt nevoiți să învețe acasă ceea ce nu au înțeles în clasă.

În loc ca învățătura să fie un proces continuu și integrat, se pune prea mult accent pe predare, iar responsabilitatea de a învăța cade în totalitate pe umerii elevilor.

 

Citește și Efectul Matei din școlile românești. Prof. Constantin Lomaca: „E măsurat și la matematică și la română!” Generații întregi se pierd pe drum

Programele școlare nu sunt structurate întotdeauna într-un mod care să favorizeze înțelegerea profundă a materiei, iar acest lucru face ca elevii să memoreze informații pe termen scurt, fără a le asimila cu adevărat.

Oana Moraru: „Noi nu avem treaba asta în România”

SURSA FOTO: Freepik.com@prostock-studio

„Nu există formulă magică. Temele, mai ales la noi în România, sunt o corvoadă, fiindcă-i apăsarea asta că în clasă nu reușim să-i aducem pe toți copiii la stadiul acela măcar de învățare de suprafață, să zicem, o învățare pe care să o reiau la nesfârșit, până înțelege toată clasa subiectul.

Noi nu avem treaba asta în România.

Responsabilitatea omului de la clasă este să predea, să predea ștafeta, și copilul să-și bată capul acasă.

În parte și pentru că programele nu neapărat sunt stufoase, dar nu sunt organizate pe înțelegerea oricărui profesor, astfel încât materia să producă gândire cu adevărat, să rămână în substraturile de lungă durată ale înțelegerii.

În general, profesorii, în lume, primesc un document care înseamnă programă școlară, dar mai primesc și un manual al profesorului, mură-n gură dat pe scenarii de lecții până la sfârșitul capitolului și sfârșitul anului”, a explicat specialista Oana Moraru, fondator de școală, autoare de cărți și specialist în parenting, în cadrul podcastului ZUnivers, moderat de Simona Gherghe.

Vezi și „De ce ne chinuim atât acasă cu lecțiile?” Oana Moraru, o analiză a problemelor din sistemul educațional românesc: „Cu cât îi forțăm mai de mici, cu atât mai mulți copii pierduți pe drum avem!”

„Am observat că nu există această inginerie, această metodă a profesorului, învățată, predată din facultate, explicată și explicitată într-un manual al profesorului, despre cum anume așez eu materia din clasă astfel încât tema pentru acasă să fie doar un moment de 20 de minute de rodaj personal al copilului să verifice”, a mai precizat Oana Moraru.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Autorul articolului: Raluca Panțiru | Categorie: Educatie





pixel