În ultima perioadă, tot mai mulți părinți apelează la meditații pentru copiii lor, aceștia considerând că ceea ce învață în timpul orelor de curs nu este suficient. Acest subiect a fost discutat, printre altele, recent, în cadrul emisiunii DC Edu.
În ultima perioadă, tot mai mulți părinți apelează la meditații pentru copiii lor, aceștia considerând că ceea ce învață în timpul orelor de curs nu este suficient. Acest subiect a fost discutat, printre altele, recent, în cadrul emisiunii „Disciplina în școala românească”, realizată de DC Edu.
„Este normal să recurgem la meditații pentru ca școlarii, elevii să atingă nivelul necesar al progresului școlar?” Despre această temă a vorbit invitatul emisiunii Florian Lixandru, profesor și secretar de stat în cadrul Ministerului Educației.
„Eu consider că meditațiile sunt, în mare parte, o modă, dar și o necesitate în anumite situații. Unde vorbim de meditații în mediul primar, eu nu cred că ar trebui să participăm la astfel de activități. Eu zic că aici este vina părintelui care practic vine și întreține un astfel de fenomen. Vorbim de pregătire prin meditații acolo unde dorim performanță, acolo unde profesorul nu poate să acopere toate nevoile elevilor pentru că într-o clasă de 25 sau 30 de elevi e greu, fiecare copil este diferit și trebuie lucrat diferit cu fiecare”, a explicat Florian Lixandru.
Profesorul a explicat că, totuși, pentru elevii care doresc performanță, statul le vine în ajutor cu centrele de excelență. Aceste centre funcționează în fiecare județ. Florian Lixandru a mai precizat faptul că, practic, este decizia părintelui dacă dorește să apeleze la meditații.
„Faptul că părintele alege să meargă la o pregătire suplimentară este decizia dumnealui. Important este ca acest proces să se desfășoare în condiții de legalitate. Persoanele care desfășoară astfel de activități să fie înregistrate la Fisc, să plătească impozitele și taxele pentru veniturile pe care le obțin, să nu lucreze cu copiii de la clasă”, a explicat Florian Lixandru.
Potrivit noii legi, profesorii nu au voie să facă meditații cu elevii de la clasă. Activitatea de desfășurare a meditațiilor cu elevii de la propria clasă constituie abatere disciplinară și se pot aplica mai multe sancțiuni, de la avertisment scris până la desfacerea disciplinară a contractului individual de muncă. Profesorii sancționați cu desfacerea contractului de muncă nu mai pot preda pentru 7 ani școlari.
„Nu mi se pare deontologic ca un cadru didactic să lucreze în particular cu elevii de la clasă. Nici măcar activitatea în afterschool-uri”. Dacă eu sunt învățător la o clasă, mi se pare o lipsă de deontologie să merg cu o parte dintre copiii din clasă și să lucrez la afterschool”, a subliniat Florian Lixandru.
Un studiu din 2021, realizat de IRES și de Societatea Academică din România, arăta că 1 din 3 elevi din România face meditații la cel puțin o materie. Dintre cei care iau meditații, 80% se pregătesc la matematică, iar aproximativ o treime iau meditații la limba română sau la limbi străine.
Însă nu există vreo statistică a numărului de copii care fac meditație cu profesorul de la clasă, lucru interzis de Legea Educației.
Mai jos puteți urmări înregistrarea integrală a emisiunii în care au fost abordate mai multe subiecte interesante despre diverse aspecte cu care se confruntă sistemul educațional din România.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.