Un studiu realizat în Marea Britanie ajunge la concluzia că interzicerea telefoanelor mobile în timpul orelor nu aduce îmbunătățiri semnificative asupra performanței academice.
Până acum, cercetările științifice păreau să susțină ideea că o utilizare restricționată a telefoanelor mobile în școli este benefică.
Totuși, nu toate vocile susțin aceste măsuri.
Un studiu recent arată că interzicerea telefoanelor în clasă are un impact redus asupra performanței academice. Deși cercetarea nu pledează pentru facilitarea utilizării telefoanelor mobile, aceasta sugerează mai degrabă limitarea acestora în toate momentele și zonele din timpul zilei.
Elevii care învață în școlile unde telefoanele sunt interzise nu par să aibă o sănătate mintală mai bună sau o stare de bine îmbunătățită. Aceasta este concluzia unui studiu global amplu pe acest subiect.
SURSA FOTO: freepik.com @anna_ostanina
Publicat în revista Lancet Regional HealthKit Europe sub titlul „Politicile de telefonie în școli și asocierea lor cu bunăstarea mentală, utilizarea telefonului și rețelele sociale (SMART Schools): un studiu observațional transversal”, cercetarea realizată de Universitatea din Birmingham și finanțată de Institutul Național pentru Cercetare în Sănătate și Îngrijire (NIHR) arată că interzicerea smartphone-urilor în sălile de clasă nu influențează pozitiv performanța academică a elevilor.
Studiul a implicat 1.227 de elevi din 30 de școli din Anglia. Dintre aceștia, 66% (20 de școli) aplicau deja reglementări restrictive în ceea ce privește utilizarea smartphone-urilor în timpul orelor, în timp ce restul de 10 școli aveau politici permisive – telefoanele fiind permise în pauze, la prânz sau în zonele exterioare.
În cazul acestor școli, elevii utilizau telefoanele mobile între 4 și 6 ore pe zi.
Referitor la vârstă, alte studii menționează că majoritatea copiilor primesc primul telefon mobil la vârsta de 12 ani, chiar dacă mulți părinți consideră că aceasta nu este vârsta adecvată pentru a avea un telefon mobil.
Astfel, subiectul nu se referă doar la elevii de gimnaziu sau liceu avansați.
Studiul realizat de Universitatea din Birmingham a analizat date despre utilizarea smartphone-urilor și a rețelelor sociale și a evaluat rezultatele acestora asupra sănătății mintale, bunăstării și altor aspecte ale vieții elevilor.
Este important de menționat că studiul nu recomandă renunțarea la interzicerea sau limitarea telefoanelor mobile în sălile de clasă, dar subliniază faptul că motivul pentru implementarea acestor politici restrictive nu ar trebui să fie impactul lor asupra performanței academice, deoarece acest impact nu există.
„Interzicerea smartphone-urilor în școli a dus la o scădere ușoară a timpului petrecut de elevi folosind telefoanele (aproximativ 40 de minute) și rețelele sociale (aproximativ 30 de minute) în timpul școlii, dar studiul sugerează că impactul este mic.
Politicile școlare care interzic utilizarea telefoanelor recreative nu au dus la o reducere semnificativă a timpului total petrecut pe telefoane și rețele sociale”, explică Universitatea din Birmingham, instituția care a condus cercetarea.
Profesorul Miranda Pallan, coautorul principal al studiului, subliniază că rezultatele sugerează că „politicile școlare nu sunt o soluție universală pentru prevenirea efectelor dăunătoare ale utilizării smartphone-urilor și rețelelor sociale”.
Potrivit echipei de cercetători, este important să extindem aceste politici de utilizare a telefonului mobil „în afacerea școlii, pe parcursul întregii zile și a întregii săptămâni”, spun aceștia.
Dr. Victoria Goodyear, co-autor principal al studiului, adaugă că echipa a observat „o legătură între timpul mai îndelungat petrecut pe telefoane și rețelele sociale și rezultate mai slabe, inclusiv o sănătate mintală mai precară, o bunăstare scăzută, mai puțină activitate fizică, somn mai slab, nivel educațional mai scăzut și comportament perturbator mai frecvent în clasă”.
Din acest motiv, Dr. Goodyear subliniază că „nu ar trebui să ne concentrăm doar pe școli, ci să luăm în considerare utilizarea telefoanelor atât în interiorul, cât și în afara acestora, pe parcursul întregii zile și săptămâni”.
Pentru Dr. Miranda Pallan, studiul „demonstrează că politicile restrictive privind utilizarea telefoanelor în scopuri recreative în școli nu conduc la rezultate mai bune pentru elevi, iar abordarea utilizării generale a telefonului ar trebui să fie o prioritate pentru îmbunătățirea sănătății și bunăstării adolescenților”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.