Urmează testarea PISA. Pentru prima dată în România, părinții vor completa la rândul lor un chestionar tematic

Data actualizării: | Data publicării:
Urmează testarea PISA. Pentru prima dată în România, părinții vor completa la rândul lor un chestionar tematic / FOTO: freepik.com@katemangostar
Urmează testarea PISA. Pentru prima dată în România, părinții vor completa la rândul lor un chestionar tematic / FOTO: freepik.com@katemangostar

Chestionarul pentru părinți face parte din pachetul de activități opționale pentru care Ministerul Educației a decis participarea României în cadrul PISA 2025, alături de evaluarea la limba străină sau aplicarea chestionarului TIC.



Faza de pretestare a următoarei runde a evaluării internaționale PISA 2025, ce măsoară competențele elevilor în vârstă de 15 ani, a început pe 13 mai și se derulează până pe 7 iunie 2024, potrivit informațiilor transmise Edupedu.ro de către Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE), care organizează aceste proceduri în România. Pentru prima dată, părinții completează și ei un chestionar special, iar organizațorii le transmit acestora un ghid despre ceea ce înseamnă aceste evaluări.

Faza de pretestare are drept scop pregătirea studiului PISA 2025, studiu care vizează evaluarea competențelor elevilor la Lectură, Matematică și Științe, dar și pentru competențele digitale – Learning in Digital World. Domeniul principal evaluat în următorul val PISA este cel al Științelor, potrivit Edupedu.ro.

Se evaluează, în premieră, și competențele elevilor la limba engleză (studiul Foreign Language Assessment). Alături de chestionarul pentru părinți, vor fi introduse, tot pentru prima dată, și chestionare pentru profesorii de științe și chestionare pentru profesorii de limba engleză. 

Chestionarul tematic pentru părinți este aplicat în format tipărit, iar toate celelalte – computerizat.

La pretestarea PISA iau parte, potrivit informațiilor furnizate de CNPEE, 2.733 de elevi în vârstă de 15 ani. Aceștia provin din 31 de școli / 18 județe. În această etapă, metodologia presupune un eșantion de conveniență, non-aleatoriu, spre deosebire de etapa principală, când se folosește un eșantion reprezentativ statistic.

La evaluarea competențelor la limba engleză, însă, selecția a fost aleatorie, dintre elevii incluși în eșantionul general. La această testare iau parte 482 de elevi.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News



Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Autorul articolului: Raluca Panțiru | Categorie: Stiri





pixel